En grannkatt har fattat tycke för min carport och klampar runt med skitiga tassar på min cab . Ogillas starkt. Jag är väl förtrogen hur man får bort en katt permanent, men där är vi inte än. Jag söker nåt som är utprovat, som inte innefattar att vakta med vattenslang osv. Spraya, strö nåt för katten äckligt under lång tid är min melodi. Katter skall ju hata surt, men orkar springa med ättiksprutan var och varannan dag vill jag inte .Det är en fördel om den och trägården överlever.

Har hört att citrusskal skall vara bra i rabatter. Kanske något man kan spinna vidare på. Pröva att hänga upp små nätpåsar med apelsin- och citronskal här och där kanske fungerar.

Y
Många säger att katter ogillar citron. I ett städprogram uppmanades man att spruta citrondoft på blomkrukor osv för få dem att hålla avstånd.

Tror det finns medel att köpa från anticimex med, lite osäker på om det var dom men medlet syfte var just detta.

Sen finns det elektroniska skärmmor oxå, jag köpte två dyra men inte var vinden musfri för det, hehe, då tror jag mer på citronen.

Mina katter har ialla fall provtuggat på apelsiner när dom har legat i fruktskålen och dom luktar på citronen om man har det till maten.
Tror du får skrämma katten ialla fall med lite vatten och hög röst. :cool:

Det finns maskiner med fotocell som kör en dusch ur trädgårdsslangen när de ser något i bevakningsområdet.
Iofs ingen vidare träffsäkerhet, men katter/rådjur/fåglar och liknande brukar bli rädda/obehagligt berörda, även om de inte blir träffade.

Tyvärr vet jag inte var man köper dem.

/ Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.