Vi har nyligen köpt hus, en tegelvilla byggd 64. Vi har kattvind på båda sidor av övervåningen och där finns över 40 gamla getingbon som jag ska plocka bort.
Jag tänkte sätta nått nät vid takfoten och överallt där dom kan ta sig in/ut.
Hur pass fin maskat kan man ha utan att försämra ventilationen på vinden?
Jag hittade nått nät i ladugården som använts till botten i kornförådet Som är väldigt finmaskigt. Mindre än 1mm hål.
Blir det för tätt med det?
Tacksam för svar. Hatar verkligen getingar
Jag tänkte sätta nått nät vid takfoten och överallt där dom kan ta sig in/ut.
Hur pass fin maskat kan man ha utan att försämra ventilationen på vinden?
Jag hittade nått nät i ladugården som använts till botten i kornförådet Som är väldigt finmaskigt. Mindre än 1mm hål.
Blir det för tätt med det?
Tacksam för svar. Hatar verkligen getingar
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Ett insektsnät brukar ha maskvidden 1,6 x 1,6 mm. Med mindre maskvidd lär luften kunna passera men det kanske sätts igen med tiden?
Getingar är annars inga farliga djur bara man låter de vara ifred. Otrevligt blir det förstås ibland när de bygger en stor kupa på vinden och börjar trafikera närområdet. Om du har så många bon så kanske de har samlats där genom åren.
Har du väldiga problem så kan du kontakta Anticimex eller liknande.
Getingar är annars inga farliga djur bara man låter de vara ifred. Otrevligt blir det förstås ibland när de bygger en stor kupa på vinden och börjar trafikera närområdet. Om du har så många bon så kanske de har samlats där genom åren.
Har du väldiga problem så kan du kontakta Anticimex eller liknande.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
fy fan. det va inte litet. Det torde ha varit många getingar där 
Tro jag ska köpa nät, såg dom hade på biltema på 25m rulle. Det jag hade kanske blir lite för tätt.
Jag har aldrig gillat getingar, beror nog på att jag blev skrämd som liten.
Tro jag ska köpa nät, såg dom hade på biltema på 25m rulle. Det jag hade kanske blir lite för tätt.
Jag har aldrig gillat getingar, beror nog på att jag blev skrämd som liten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden