Nu har fått flera tips men är de någon som sett till dessa reade? De kanske inte rear ut makiner in denna klassen.

Jag skulle vilja att jämförelsa med roybi slutar helt i denna tråden. Det kommer inte en sådan i huset igen. Den är säkert ett bättre köp för andra.

Mvh
Stefan

Just idag hade jag valt Bosch GSR 14,4 -2- LI Prof med två batterier och L-BOXX hos Beijer för 1595:-, titta i deras kampanjblad på nätet.

Stew skrev:
Nu har fått flera tips men är de någon som sett till dessa reade? De kanske inte rear ut makiner in denna klassen.

Mvh
Stefan
Toolabs pris på Hitachi ds14dsal är väldigt bra, finns knappt billigare från utlandet ens.
Finns nog inget särskilt att sänka där tror jag.

Swedol hade med ds14dsal i sitt senaste reklamblad för bara nån hundring mer än toolab såg jag.

Förresten så såg jag att Karl Hedin hade sänkt pris på ds14dsal med 3,0A batterierna och den snabba fläktkylda laddaren för 2495:- i Sunne men dom kanske har samma erbjudande i flera av deras butiker.

3,0A batterierna gör ju maskinen tyngre! :/

Såg igår att Bauhaus rear ut ett Makita 18V kit med en borrmaskin och en skruvdragare för 2500:- (eller var det 2600:-?) vilket får anses vara ett riktigt bra pris.

agehall skrev:
Såg igår att Bauhaus rear ut ett Makita 18V kit med en borrmaskin och en skruvdragare för 2500:- (eller var det 2600:-?) vilket får anses vara ett riktigt bra pris.
Det var det verkligen, men minns du vilken maskin det var?
Var det ett alltså ett kitt med två maskiner?

Hittade förresten på bauhasus hemsida:
http://www.bauhaus.se/webshop/maskiner/slagborrmaskiner/bdf453-btd142-skruvdragare.html

Makita Kombokit DK1817 - BDF453+BTD142

BorrskruvdragareBDF453SHE
Kompakt och lätt design.
Det smala handtaget gör den smidig att använda.
Spindellås och engrepps snabbchuck gör det möjligt att snabbt byta verktyg.
Teknisk data:
Spänning: 18V
Varvtal (varv/min): hög 0-1300, låg 0-400
Max vridmoment: 42/27Nm (hård/mjuk)
Vibrationsvärde: 2,5m/s2
Kapacitet: Stål 13mm, Trä 36mm
Mått (LxBxH): 220x79x214mm
Vikt: 1,6kg

Slagskruvdragare BTD142
Liten och smidig slagskruvdragare
4-polig fältmagnet: effektivare, mindre och lättare.
Det smala handtaget gör den smidig att använda.
LED belysning for att ge god sikt på arbetsstycket
Med slagskruvdragaren uppnår man ett högt vridmoment.
Teknisk data:
Spänning: 18V
Antal slag (ipm): 0-3200
Varvtal(varv/min):0-2300 min-1
Max vridmoment: 145Nm
Kapacitet: Maskinskruv M4-M8,Standardbult M5-M14
Vibrationsvärde: 17,0m/s2
Mått (LxBxH): 146x79x235mm
Vikt: 1,3kg
Standardutrustning:
Laddare, 2st 1,3Ah Li-ion batterier och förvaringsväska

Vad tror ni om priset? Ser inte ut att vara några monstermaskiner. Skruvdragaren är ganska långsam och "klen". Men så är det ju bara 1.3ah batterier...
Hittar inget om hurvida det är en 10mm eller 13mm chuck.

På toolstop säljer de bara denna med 3ah batterier. Då kostar den runt 2200 med 1 batteri samt frakt:
http://www.toolstop.co.uk/makita-bdf453rfx-lxt-drill-driver-18v-1-x-3.0ah-li-ion-battery-p12726

Redigerat:
Jag kollade inte jättenoga, men det var LXT iaf. Dock med de mindre batterierna. Nu ska jag väl erkänna att jag inte heller läste texten, så det kanske bara var en maskin, men det stod ordinarie pris 4599:- på skylten, så det låter rimligt att det ska vara två tycker jag.

Stew skrev:
Vad tror ni om priset?
Det är snorbilligt imho. Rätta mig gärna om jag har fel, men det där är vad man får betala i USA, dock med de större batterierna.

Den aeg:n är tyvärr rätt kass.
Kass växellåda och extremt dålig batteritid, dessutom överhettar batterierna redan vid låg belastning.

Sent from my SK17i using Byggahus

Stew skrev:
..
Vad tror ni om priset? Ser inte ut att vara några monstermaskiner. Skruvdragaren är ganska långsam och "klen". Men så är det ju bara 1.3ah batterier...
Hittar inget om hurvida det är en 10mm eller 13mm chuck.
..
Tror det är bara 10mm chuck, 453 är en enklare klenare maskin jämfört med de makitor man normalt ser (452, 454,456) men skulle kunna funka i kombination med slagskruvdragaren då all tung skruvning borde kunna göras med den. Jag vill minnas att enda skillnaden mellan en BTD142 och en BTD140 är att den senare har bälteskrok.

EDIT: kollade, och det verkar vara 13mm chuck på 453.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.