8 217 läst ·
46 svar
8k läst
46 svar
Håll koll efter skruvdragarerbjuande
Sida 1 av 4
Hallo,
Min bosch gsr 10.8v maskin har börjat ge med sig. Den har använts väldigt flititgt i två år nu.
Då jag fått tillbaka lite på skatten så finns det lite plats för en ny dragare. Har tänkt mig en rejäl variant, antigen 14.4v eller 18v.
Har tittat på Bosch robust serie. Tex http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsr...tseries-drill-driver-2-x-3ah-batteries-p15632
eller motsvarande 14.4v.
Tycker dock det är för mycket pengar. Har en smärtgräns på runt 3000:-
Så min undran är om någon sett till ett erbjudande på en rejäl dragare, antigen via webben eller i affär. Hojta till i så fall.
Bryr mig inte om vilket märke det är, alla verkar vara snarlika.
Mvh
Stefan
Min bosch gsr 10.8v maskin har börjat ge med sig. Den har använts väldigt flititgt i två år nu.
Då jag fått tillbaka lite på skatten så finns det lite plats för en ny dragare. Har tänkt mig en rejäl variant, antigen 14.4v eller 18v.
Har tittat på Bosch robust serie. Tex http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsr...tseries-drill-driver-2-x-3ah-batteries-p15632
eller motsvarande 14.4v.
Tycker dock det är för mycket pengar. Har en smärtgräns på runt 3000:-
Så min undran är om någon sett till ett erbjudande på en rejäl dragare, antigen via webben eller i affär. Hojta till i så fall.
Bryr mig inte om vilket märke det är, alla verkar vara snarlika.
Mvh
Stefan
http://www.toolab.se/product/DCD730C2-DeWalt-Skruvdragare-Borrmaskin-144-Volt
Den är snabbare(1900varv/min) än dom flesta i den prisklassen.
Den är snabbare(1900varv/min) än dom flesta i den prisklassen.
Beijer har en blå Bosch GSR14.4-2LI för 1595. Två (små) 1.3 Ah batterier, laddare och L-Boxx. En lätt och smidig maskin men antagligen inte tillräckligt "rejäl" för din del.
Jag föll för den men har inte hunnit testa den egentligen. 18V serien är nog bättre om man vill ha flera maskiner i samma system, men det var inte så viktigt för mig. Sedan prioriterar jag nog vikten som man alltid ska bära jämfört med extrem råkraft som ganska sällan behövs.
Edit: Deras så kallade ordinarie pris är 2495.
Jag föll för den men har inte hunnit testa den egentligen. 18V serien är nog bättre om man vill ha flera maskiner i samma system, men det var inte så viktigt för mig. Sedan prioriterar jag nog vikten som man alltid ska bära jämfört med extrem råkraft som ganska sällan behövs.
Edit: Deras så kallade ordinarie pris är 2495.
Jag gör väl som vanligt då och rekommenderar denna:
http://www.toolab.se/produkt/DS14DSAL-Hitachi-Borrmaskin-144V-15Ah
En av dom bästa jag haft (oavsett pris).
http://www.toolab.se/produkt/DS14DSAL-Hitachi-Borrmaskin-144V-15Ah
En av dom bästa jag haft (oavsett pris).
Jag hade nog satsat på 18-voltare från Ryobi eller Makita, eftersom deras batterier fungerar i en myriad av olika maskiner som man kan vilja ha. Hur skruvdragarna är har jag ingen aning om dock. Har blå bosch 18-volts skruvdragare som funkar bra, men jag irriterar mig på att jag inte kan använda batterierna i en trimmer.
Ryobi och Makita i samma mening är en udda kombination 
Men visst, batterierna går till en hel uppsjö maskiner.
Men Ryobis elverktyg håller nog inte Makita, blå Bosch, Hitachi eller liknande klass, utan verkar ofta få omdömen som hamnar under grön Bosch men över Black&Decker.
Boschs 18v accar passar väl till alla deras 18v som säljs nu?
På samma sätt med 14.4v.
Är inne på min andra 14.4v och ser ingen anledning att gå upp till 18v för skruvdragning/borrning.
Men visst, batterierna går till en hel uppsjö maskiner.
Men Ryobis elverktyg håller nog inte Makita, blå Bosch, Hitachi eller liknande klass, utan verkar ofta få omdömen som hamnar under grön Bosch men över Black&Decker.
Boschs 18v accar passar väl till alla deras 18v som säljs nu?
På samma sätt med 14.4v.
Är inne på min andra 14.4v och ser ingen anledning att gå upp till 18v för skruvdragning/borrning.
Just nu har de faktiskt kampanj på Ryobis OnePlus 18V skruvdragare på Jula. 1000:- ligger den på med ett batteri och laddare. Om pengarna bränner i TS plånbok så ryms det dessutom ett extrabatteri, en batteridriven cirkelsåg på kampanj,en batteridriven tigersåg på kampanj innan man nått smärtgränsen.
Jag misstänker att Ryobi inte var det som TS hade tänkt sig i första hand, men varför inte ta upp ett billigare alternativ, som tydligt är riktat mot villaägare, som jämförelse med Makita som nog är närmare det TS hade tänkt sig? TS indikerar ju också att det inte finns hur mycket pengar som helst att spendera.skalman1 skrev:
Bauhaus har ett 18V Makita-kit som annars kan vara intressant. Jag tycker att priset verkar rimligt även om jag inte har jämfört.
När du använde Ryobi maskinerna vad var det som var dåligt?skalman1 skrev:
Och brorsan var nöjd? har du provat maskinerna?jkarlberg skrev:
Deras kundservice verkar vara dålig från vad som skevs i en annan tråd om ett trasigt elverktyg, nu köper man väl kanske inte elverktyg efter hur bra eller dålig kundservicen är, men det är helt klart nåt värt att väga in.Rund_skruvad skrev:
Blå Bosch som TS nämnde lämnar 3 år garanti om man registrerar produkten inom 2v eller liknande.