Hej hej!

Behöver lite ideér och snabb hjälp.. Har bytt ett uterum med brutna hörn, dvs ytterhörnets glasparti är ställt 45 grader i förhållande till de raka väggarna (ni förstår säkert, men ni kan se exempel på bilderna http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/uterum/). Nu håller vi på och sätter upp dörr/fönster foder på insidan och jag behöver hjälp med hur jag ska göra i de brutna hörnen?! :eek: Att sätta upp en "vanlig" hålkälslist lär ju inte passa eftersom dessa är anpassade till 90 graders hörn - mina hörn är ju 125 grader (90 + 45)!! :confused:! Hur gör jag, eller finns det hålkälslister för olika vinklar till hyfsade priser någonstans (var)? Jag är ute efter vita/omålade släta enkla lister...

Hjälp någon?

Hör med en handlare med lite bättre sortiment. Här i Göteborg tex har abi-trä &
partille trä det. Annars har du tillgång till en klyvsåg så är det en enkel match att såga 22,5 grader i bägge sidor.

Ja det lutar åt att man kanske får specialbeställa (har ingen klyvsåg). Ev tar jag ett 12 x 43 mm foder och sätter lite snett över springan istället.. Kommer nog fungera minst lika bra oss. Om någon har tips nån bra handlare i norra Stockholm som kan tänkas vara hjälpsamma i detta ärende så jag tar tacksamt emot tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.