Hej, har idag en bostadsrätt som jag planerar att sälja inom kort. I badrummet finns 2st borrhål precis ovanför toalettstol och jag vet inte vad som är bäst att göra inför försäljning/visning av bostaden. Hade det varit ett annat rum så hade man ju enkelt fixat detta genom spackling & målning men blir ju knepigare i ett badrum..
Hur hade ni gjort? Hängt nånting framför hålen? Och vad i så fall?
Eller bara låta det vara?
Det är tidigare ägaren som gjort hålen i väggen kan ju tilläggas men har ingen aning om vad som suttit där, antagligen nån typ av hylla.
Hur hade ni gjort? Hängt nånting framför hålen? Och vad i så fall?
Eller bara låta det vara?
Det är tidigare ägaren som gjort hålen i väggen kan ju tilläggas men har ingen aning om vad som suttit där, antagligen nån typ av hylla.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Eftersom badrummet ser väldigt gammalt ut får man väl anta att köparen kommer att vilja totalrenovera det helt rätt snart och då kan jag inte se att två hål med silikon spelar någon roll i sammanhanget.
Hålen ser rätt mörka ut på fotot. Går det att lägga på lite mer ljusare silikon så att det inte syns lika mycket eller räcker det med rengöringsmedel och gnuggning för att få bort smuts?
Hålen ser rätt mörka ut på fotot. Går det att lägga på lite mer ljusare silikon så att det inte syns lika mycket eller räcker det med rengöringsmedel och gnuggning för att få bort smuts?
Ska undersöka det men jag är inne på din linje också att nästa ägare med största sannolikhet kommer att totalrenovera rummet.BirgitS skrev:
Eftersom badrummet ser väldigt gammalt ut får man väl anta att köparen kommer att vilja totalrenovera det helt rätt snart och då kan jag inte se att två hål med silikon spelar någon roll i sammanhanget.
Klicka här för att svara