P
Hej, har idag en bostadsrätt som jag planerar att sälja inom kort. I badrummet finns 2st borrhål precis ovanför toalettstol och jag vet inte vad som är bäst att göra inför försäljning/visning av bostaden. Hade det varit ett annat rum så hade man ju enkelt fixat detta genom spackling & målning men blir ju knepigare i ett badrum..

Hur hade ni gjort? Hängt nånting framför hålen? Och vad i så fall?
Eller bara låta det vara?

Det är tidigare ägaren som gjort hålen i väggen kan ju tilläggas men har ingen aning om vad som suttit där, antagligen nån typ av hylla.

• Badrum med beige väggar och vita sanitära detaljer, inklusive en toalettstol framför vilken det finns två borrhål i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade satt lite silikon och låtit det vara sen

P
V Villa1949 skrev:
Jag hade satt lite silikon och låtit det vara sen
Jo, det är redan fyllt med silikon. Ja, funderar om det är bäst att låta det vara som det är. Tycker hålen sitter för högt upp för att det ska se bra ut med en hylla.

Jag hade satt dit nån typ av hylla. :)

edit: ..... eller någon handdukshängare eftersom det är lite högt för en hylla... ;)

• Gilla
lob
  • Laddar…
P
En annan tanke är väl nån typ av dekoration, funkar en tavla?

P
T ToRy skrev:
Jag hade satt dit nån typ av hylla. :)

edit: ..... eller någon handdukshängare eftersom det är lite högt för en hylla... ;)
Ja, en handdukshängare hade varit perfekt men har redan en sån på motsatt sida ;)

BirgitS
Eftersom badrummet ser väldigt gammalt ut får man väl anta att köparen kommer att vilja totalrenovera det helt rätt snart och då kan jag inte se att två hål med silikon spelar någon roll i sammanhanget.

Hålen ser rätt mörka ut på fotot. Går det att lägga på lite mer ljusare silikon så att det inte syns lika mycket eller räcker det med rengöringsmedel och gnuggning för att få bort smuts?

• Gilla
Alko
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom badrummet ser väldigt gammalt ut får man väl anta att köparen kommer att vilja totalrenovera det helt rätt snart och då kan jag inte se att två hål med silikon spelar någon roll i sammanhanget.

Hålen ser rätt mörka ut på fotot. Går det att lägga på lite mer ljusare silikon så att det inte syns lika mycket eller räcker det med rengöringsmedel och gnuggning för att få bort smuts?
Ska undersöka det men jag är inne på din linje också att nästa ägare med största sannolikhet kommer att totalrenovera rummet.

Det är inget som jag som köpare hade brytt mig nämnvärt om iallafall

• Gilla
Alko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.