Jaha, då har man klantat till det igen !!!!!
Skulle sätta upp den sista väggen i undervåningen, och borrade det sista hålet i plattan......
Oj, borrade kanske lite för djupt, borren sjönk helt plötsligt ner 2cm och när jag lyfte borren så sprutade det upp vatten. Behöver jag nämna att det uttalades ett antal svordomar........
Jaha, vad gör man då ???
Man fortsätter svära, åker till ahlsell(har konto där) och köper Wirsbo´s skarv kopplingar vidare till Bauhaus och köper en huggmejsel.
Hem och börja bearbeta golvet med mejsel och bilmaskin.
Efter ca. 2-3 timmars hackande så finner jag röret och uttalar några fler svordomar när jag upptäcker att i min frustration så har jag gjort två nya hål på samma slang.......3 cm från första hålet.. >:(
Jag kan ju också meddela att ja vann inte på lotto heller, denna "tur" onsdag.
Jaha, då hade ju ahlsell stängt, så jag åkte iväg på morgonen nästa dag och köpte en uppsättning kopplingar till.
Tillbaka hem och skarva 1dm slang, trycksätta och kontrollera och till min glädje fann jag att det höll tätt.
Nu ville man ju bygga klart väggen, men nu finns det ju ett hål, som man inte får fylla igen för det måste vara tillgängligt för inspektion, där väggen skulle stå. Jaha får väl bygga väggen runt hålet.
Så i det hörnet så fick väggen en 20x30cm "stolpe" med en inspektionslucka i som skall göras så osynlig som möjligt. Hur de nu ska gå på en vägg som skall putsas ???

Inget ont som inte har något gott med sig.....Nu vet jag hur man lagar trasiga golvvärme slingor....... :-/

NordiCs skrev:
..Nu vet jag hur man lagar trasiga golvvärme slingor....... :-/
Avsikten är väl att du aldrig någonsin skall få användning för den erfarenheten igen ;)

Johan Gunverth skrev:
Avsikten är väl att du aldrig någonsin skall få användning för den erfarenheten igen ;)
Nej, det hoppas jag verkligen inte, men skadar ju inte att ha den kunskapen lagrad i nån liten mapp i bakhuvudet..... ;)

Vi lider med dig, mina torrsprickor i betongen och oron för att det skall ha förstört golvvärmen blev mycket små ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.