Hej har lite panik råkade av misstag tappa en ganska tung sak i badrumsväggen och det blev ett ganska stort hål i fogen. Badrummet är bara 2 månader nyrenoverad Bifogar bilder mvh hoppas det inte är för allvarligt
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Köp lite ny fog i samma färg och lägg i så är det klart sen.M Martin Falk1 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Nej det tror jag inte, tätskiktet sitter bakom fogen och kaklet. Självklart finns det en teoretisk risk att tätskiktet kan blivit skadat men det risken tror jag är mycket liten. Jag tror som sagt du kan ta det lugnt, skadan är förmodligen bara estetiskt.M Martin Falk1 skrev:
Sådär blir det bara om fogningen inte var korrekt gjord. Det är inte fyllt med fog ordentligt och du lyckades peta bort det som satt tunt och i ytan. Fyll bara på med lite fog så är problemet löst - det är en kosmetiskt fråga, endast.
Är arbetet bara 2 månader gammalt kan du be företaget att komma och komplettera den bristfälliga fogningen istället för att kludda med det själv.
Är arbetet bara 2 månader gammalt kan du be företaget att komma och komplettera den bristfälliga fogningen istället för att kludda med det själv.
Tusen tack för era svar nu känner jag mig mycket lugnare
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
ringer man företaget som gjort det behöver man ju inte ens nämna den egna åverkan. Det är ju som sagt inte fogat ordentligt och det som låg ytterst kunde ha fallit bort själv typ.........När man fogar ska man ju vara noga med att arbeta ner det överallt men ofta ska det ju gå snabbt.........
Klicka här för att svara