11 729 läst ·
46 svar
12k läst
46 svar
Hål i fogen vid golvbrunnen i dusch
Tack igen för era svar! Det har lossnat av sig själv, jag har inte rört där utan det har gått av sig själv.
Då ser jag till att foga helt enkelt!
Planen är att i framtiden köra totalrenovering av badrummet, men det blir inte än då pengarna inte finns där för det men i framtiden så! Så sålänge får jag pyssla med fog istället haha!
Då ser jag till att foga helt enkelt!
Planen är att i framtiden köra totalrenovering av badrummet, men det blir inte än då pengarna inte finns där för det men i framtiden så! Så sålänge får jag pyssla med fog istället haha!
Det är klinkerfog du ska ha och inte kakelfog som är mycket mjukare särskilt den du har länkat till. Gå in på någon renodlad kakelbutik och se om du kan få en gnutta fog istället då dom brukar lite öppna säckar.
Att värmen är i gång spelar ingen roll för det lilla du ska foga och som sagt är det ingen fara att duscha då det är tätskikt under plattorna så jag är nyfiken över vilka det är säger det motsatta til dig?
Att värmen är i gång spelar ingen roll för det lilla du ska foga och som sagt är det ingen fara att duscha då det är tätskikt under plattorna så jag är nyfiken över vilka det är säger det motsatta til dig?
Ja du, dom som säger att jag bör ha panik och att det är fuktskador är lite vänninor till mig.. dom har en tendens att direkt tro det värsta (vilket då påverkar mig enormt då jag lider av kattastroftankar) Kan ge ett annat exempel, rev ner lite tapet här om dagen då jag ska måla om, uppe vid taket är det lite glipor mellan tak och vägg (det är nu fixat med lite målarfog, det såg bara fult ut innan) men enligt dom så är det tecken på att huset håller på att kollapsa.. så ja..T tank77 skrev:Det är klinkerfog du ska ha och inte kakelfog som är mycket mjukare särskilt den du har länkat till. Gå in på någon renodlad kakelbutik och se om du kan få en gnutta fog istället då dom brukar lite öppna säckar.
Kanske dags att byta ut dina väninnor dåJ Johanna Mor skrev:Ja du, dom som säger att jag bör ha panik och att det är fuktskador är lite vänninor till mig.. dom har en tendens att direkt tro det värsta (vilket då påverkar mig enormt då jag lider av kattastroftankar) Kan ge ett annat exempel, rev ner lite tapet här om dagen då jag ska måla om, uppe vid taket är det lite glipor mellan tak och vägg (det är nu fixat med lite målarfog, det såg bara fult ut innan) men enligt dom så är det tecken på att huset håller på att kollapsa.. så ja..
Den tanken har faktist slagit mig!T tank77 skrev:
Det är inte lätt sånt här måste jag säga, detta är min första egna bostadsrätt och problem jag aldrig stött på tidigare har ju börjat dyka upp såklart. Men tur att jag hittade denna sida, kloka logiska människor som verkligen vill hjälpa till! Vem vet, jag kanske blir en riktig hemmafixare tillslut!
En del människor går igång och lever på att stryka sina olycksbröder och systrar medhårs i ett slags medlidande, trotts att de bara skapar mer oro med sitt beteende. Lite lossnad fog betyder inte ett dyft. Grattis till nya lägenheten och passa på som sagt att lära dig hemmafixeri. Det finns väldigt duktiga figurer här, och dom lär mer än gärna ut de de kan och inte kan. Man kan göra väldigt mycket själv med rätt attityd och nån som visar en hur man ska börja på. En hantverkare är ofta bra att ha men de är tyvärr ofta bra på att göra det fort, inte nödväntigtvis bättre än en som gör det sakta till sig själv. När man är klar kan ingen se hur lång tid det tog 
Tack!! Mycket kloka ord!J Jocke Best skrev:En del människor går igång och lever på att stryka sina olycksbröder och systrar medhårs i ett slags medlidande, trotts att de bara skapar mer oro med sitt beteende. Lite lossnad fog betyder inte ett dyft. Grattis till nya lägenheten och passa på som sagt att lära dig hemmafixeri. Det finns väldigt duktiga figurer här, och dom lär mer än gärna ut de de kan och inte kan. Man kan göra väldigt mycket själv med rätt attityd och nån som visar en hur man ska börja på. En hantverkare är ofta bra att ha men de är tyvärr ofta bra på att göra det fort, inte nödväntigtvis bättre än en som gör det sakta till sig själv. När man är klar kan ingen se hur lång tid det tog![]()
Precis det är vad jag läst mig till.useless skrev:
Kan dock inte annat än att känna att jag borde köpt en nyproduktion istället där allt var tipp topp och fel som dessa säkert inte dykt upp. Men pengarna fanns inte där, lägenheten är inte så gammal endå ungefär 20 år men ja. Hade varit skönt att slippa sånt här och all oro
Det finns ingen garanti för att allt är tipp topp även om man köper nyproduktion.J Johanna Mor skrev:Precis det är vad jag läst mig till.
Kan dock inte annat än att känna att jag borde köpt en nyproduktion istället där allt var tipp topp och fel som dessa säkert inte dykt upp. Men pengarna fanns inte där, lägenheten är inte så gammal endå ungefär 20 år men ja. Hade varit skönt att slippa sånt här och all oro
Det finns det kilometervis med trådar här som intygar
Det är sant det du säger! Försöker också väga lite tankar så som att denna lägenhet är otroligt charmig, visst finns det lite fix och sådant men som en annan skrev här inne så är det ju ett ypperligt tillfälle att lära sig lite hemfixeri och det kan ju alltid vara bra!S Stuff skrev:
Snällt att du försvarar mig! Jag får tyvärr höra en del sånt här även från folk i min närhet. Hade varit otroligt skönt med hyres absolut, men å andra sidan är en köpes lägenhet en investering.S Stuff skrev:
Jag vill verkligen lära mig allt! Jag har ingen i min närhet som jobbar som hantverkare eller liknande så jag har inte någon att fråga riktigt utan jag spenderar timmar på sidor som denna samt på youtube. Vill kunna lösa allt som går att lösa själv, själv.
Har en hel lista här hemma med saker jag vill göra men försöker ta en sak i taget. Nästa vecka ska jag foga badrummet. Ska iväg i helgen och köpa det som behövdes.
Ska även försöka lägga golv nästa år! Det blir spännande