2 222 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hål i betonggolvet efter skonedsänkning, exakt vad och hur fyller jag igen det..?
Hej!
I min lilla hall i betonggolvet har jag knackat upp en stålram som var gjuten i betongen för typ nedsänkning som man kunde ha skorna i. Skall nu lägga klinkers på golvet och behöver fylla upp det här hålet plant. Hålet är ju inte så värst stort och bör ju på ett enkelt sätt bli plant. Kvar på betongen är röd färg, behöver den tas bort eller kan jag fylla det rakt på med något? Gärna relativt utförlig beskrivning med vilket märke man bör ha då jag kan erkänna att jag är newbie och glad amatör!
Mao ord hur gör jag och med vad?
Vänligast JNL78
I min lilla hall i betonggolvet har jag knackat upp en stålram som var gjuten i betongen för typ nedsänkning som man kunde ha skorna i. Skall nu lägga klinkers på golvet och behöver fylla upp det här hålet plant. Hålet är ju inte så värst stort och bör ju på ett enkelt sätt bli plant. Kvar på betongen är röd färg, behöver den tas bort eller kan jag fylla det rakt på med något? Gärna relativt utförlig beskrivning med vilket märke man bör ha då jag kan erkänna att jag är newbie och glad amatör!
Mao ord hur gör jag och med vad?
Vänligast JNL78
Redigerat:
Hej.En av säkert många lösningar kan vara att skrapa bort allt som är löst, rugga upp ytan med grovt sandpapper,dammsug noga, prima och flytspackla till rätt nivå.Hör med byggvaruhus eller mattläggare så får du de rätta sakerna, vad du än väljer för metod så lycka till.
Klicka här för att svara