Tänkte kolla med proffsen.. Jag har en hagtornhäck som typ endast blivit 40 cm hög på 15-20 år. Tills för två år sedan så växte den i en gräsmatta kan man säga, vi tänkte att vi tar bort allt gräs/ogräs som växer runt hagtornen, nu är det ca 20 cm från stammen till närmsta ogräs...
Nåväl efter den instatsen + blåkorn så började häcken gilla livet igen, men nu 2 år senare så tycker jag inte att det e sån jätteskjuts i växandet, visst grön å skjuter skott (som dom förb.. rådjuren tar..)
Min fråga är om jag borde ha en annan växtnäring än blåkorn till häcken? Kanske ska man köra med blodmjöl eller hagelbössa på inkräktarna som hela tiden toppar av häcken?
Och javisst jag har svarat på min egen fråga, rådjuren hjälper till att hålla den låg men hur hålla dom borta från den?