Hej
Har en naturtomt som är kuperad, mycket berg och del gräs/jord.
Inget är typ rakt utan det lutar nästan hela tiden och berg sticker upp o ner
Har planer på att hägna in den.
Dels för insynsskydd samt för hundar ( min egna ska inte rymma och andras hundar inte ska hälsa på )
Tänker i banorna om att det ska vara så billigt som möjligt samtidigt, lättbyggt och effektivt. Samtidigt inte se heltokigt ut
Hittills så är det balkskor som borras ner i berg ( fanns för ca 20krst på hornbach ) , stolpar i de och liggande tryckimpregnerade brädor typ 28*120 eller vad trallbrädor har för mått.
Någon som gjort staket i kuperad terräng och vill lägga upp bild eller har tips på hur man gör lättast?
Har en naturtomt som är kuperad, mycket berg och del gräs/jord.
Inget är typ rakt utan det lutar nästan hela tiden och berg sticker upp o ner
Har planer på att hägna in den.
Dels för insynsskydd samt för hundar ( min egna ska inte rymma och andras hundar inte ska hälsa på )
Tänker i banorna om att det ska vara så billigt som möjligt samtidigt, lättbyggt och effektivt. Samtidigt inte se heltokigt ut
Hittills så är det balkskor som borras ner i berg ( fanns för ca 20krst på hornbach ) , stolpar i de och liggande tryckimpregnerade brädor typ 28*120 eller vad trallbrädor har för mått.
Någon som gjort staket i kuperad terräng och vill lägga upp bild eller har tips på hur man gör lättast?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "plintjärn"
Plintjärn PA FZV varmförzinkad FAST
Gjuts in i betong
41 kr inkl moms
46 kr
Läs mer
Starkast blir det med ett framför och ett bakom. Blir också mindre problem att fästa staketregeln om den är låg. Däremot så syns ju järnet mer så stör man sig på det kan man köra på sidorna av stolpen. Men det blir inte lika starkt....
Ahafridde skrev:
Grym e du
Dom ska jag kolla efter
Den första raden som bilden visar är lite av en lärlingsförsök ha ha
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden