Jag grävde lite på grusplanen och råkade ha sönder ett dräneringsrör.
Vad bör jag göra? Kapa och skarva?
Tacksam för goda råd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad bör jag göra? Kapa och skarva?
Tacksam för goda råd.
Skär bort trasiga dräneringsröret
Plocka bort grus mm
Två skarvmuffar, tex, https://markgrossen.se/ror-slang/draneringsslang/110mm-skarv/?attribute_dimension=110mm samt en bit dräneringsrör
Plocka bort grus mm
Två skarvmuffar, tex, https://markgrossen.se/ror-slang/draneringsslang/110mm-skarv/?attribute_dimension=110mm samt en bit dräneringsrör
Kanske räcker att göra rent och få bort gruset som hittat in i röret och sedan linda en markduk runt och sedan makadam runt det. Att få på skarvar när så kort del av röret är synligt kan vara svårt, det behöver ju böjjas eller flyttas för att få på dom.
Det blev en sån här grunka från Byggmax: https://www.byggmax.se/flexböj-p31340
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara