Medlem
· Västra Götalands
· 84 inlägg
Hej,
jag har fått en häcksax där ngn demonterat bladen. Jag får inte ihop den.
Jag har kommit fram till att man behöver ta demontera växelhuset för att
skruva fast bladen men jag förstår inte hur.
Tog bort muttern på centrifugalkopplingen men det hjälpte inte.
Tog dessutom bort fjädern som spänner ut fjädrarna på centrifugalkopplingen.
Någon som vet hur man får isär en sådan för att sedan få ihop den?
Speciellt intressant är hur man skall få tillbaka bygeln över fjädrarna på centrifugalkopplingen?
Se bilder nedan.
Sprängskiss:
http://www.tanaka-usa.com/pdf/dpl/hedge_trimmers/THT-232dpl.pdf
Tack på förhand!
jag har fått en häcksax där ngn demonterat bladen. Jag får inte ihop den.
Jag har kommit fram till att man behöver ta demontera växelhuset för att
skruva fast bladen men jag förstår inte hur.
Tog bort muttern på centrifugalkopplingen men det hjälpte inte.
Tog dessutom bort fjädern som spänner ut fjädrarna på centrifugalkopplingen.
Någon som vet hur man får isär en sådan för att sedan få ihop den?
Speciellt intressant är hur man skall få tillbaka bygeln över fjädrarna på centrifugalkopplingen?
Se bilder nedan.
Sprängskiss:
http://www.tanaka-usa.com/pdf/dpl/hedge_trimmers/THT-232dpl.pdf
Tack på förhand!
Medlem
· Västra Götalands
· 84 inlägg
Jag har löst det. Plockade startsnöret och fick dit en nyckel på muttern vid svänghjulet. Tog en stor skiftnyckel och fick fäste om slungkopplingen och vips var den av den koniska axeln.
Lätt som en plätt!
Lätt som en plätt!
Klicka här för att svara

