Hej,

jag har fått en häcksax där ngn demonterat bladen. Jag får inte ihop den.

Jag har kommit fram till att man behöver ta demontera växelhuset för att
skruva fast bladen men jag förstår inte hur.

Tog bort muttern på centrifugalkopplingen men det hjälpte inte.
Tog dessutom bort fjädern som spänner ut fjädrarna på centrifugalkopplingen.

Någon som vet hur man får isär en sådan för att sedan få ihop den?
Speciellt intressant är hur man skall få tillbaka bygeln över fjädrarna på centrifugalkopplingen?

Se bilder nedan.

Sprängskiss:
http://www.tanaka-usa.com/pdf/dpl/hedge_trimmers/THT-232dpl.pdf


Tack på förhand!
 
  • bild1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har löst det. Plockade startsnöret och fick dit en nyckel på muttern vid svänghjulet. Tog en stor skiftnyckel och fick fäste om slungkopplingen och vips var den av den koniska axeln.

Lätt som en plätt!
 
Vad bra att du löste det – och att du berättar hur! Förhoppningsvis hjälper det någon annan som står och kliar sig i huvudet över samma sak. Gillar när folk följer upp sina trådar. d^_^b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.