2 355 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
HABO TRIBE
Hej,
Vi har, med största sannolikhet, ASSA 40B7 i vår ytterdörr och jag undrar om det går att installera HABO TRIBE 2 alternativt något annat smart lås rakt av eller om dörren behöver byggas om lite?
Tack på förhand
Magnus
Vi har, med största sannolikhet, ASSA 40B7 i vår ytterdörr och jag undrar om det går att installera HABO TRIBE 2 alternativt något annat smart lås rakt av eller om dörren behöver byggas om lite?
Tack på förhand
Magnus
Produkter som diskuteras: "40B7"
Låshus 40B7-75 Assa
Fallregellås med 7-tillhållare
3 437 kr inkl moms
Läs mer
Har precis satt in ett Habo Tribe 2 i garagedörren. Installationen gick bra och allt verkar fungera som det ska - utom en "liten" grej som är helt avgörande... Det går inte att öppna dörren utifrån utan nyckel!! När jag trycker ner handtaget (och dörren är upplåst) så dras inte fallet in (det är väl så den 3-kantiga delen heter?).
Inifrån fungerar det som det ska, dvs när man trycker ner handtaget så åker fallet in och man kan öppna.
Vad i hela världen kan jag ha gjort fel? Är det ett mekaniskt fel eller nåt med elektroniken? Någon som har en teori - eller vet?
Inifrån fungerar det som det ska, dvs när man trycker ner handtaget så åker fallet in och man kan öppna.
Vad i hela världen kan jag ha gjort fel? Är det ett mekaniskt fel eller nåt med elektroniken? Någon som har en teori - eller vet?
Hur löste du problemet ? Har samma problem :/P Per Lundqvist i Halland skrev:Har precis satt in ett Habo Tribe 2 i garagedörren. Installationen gick bra och allt verkar fungera som det ska - utom en "liten" grej som är helt avgörande... Det går inte att öppna dörren utifrån utan nyckel!! När jag trycker ner handtaget (och dörren är upplåst) så dras inte fallet in (det är väl så den 3-kantiga delen heter?).
Oj, nästan tre år sedan så minns inte exakt mer än att det inte var nåt fel på låset utan nån liten skruv som jag satt ”på fel sida”. Så ta isär igen och ”gör om gör rätt” 🙂. Låset har fungerat utmärkt sedan dess, förutom fingeravtrycksläsaren som är väldigt opålitlig.ConeHBS skrev:
Oki tack har demonterat skiten 5 gånger hehe skruven är på insidan allt funkar förutom att dra ner vredet från utsidan håller på bli galen heheP Per Lundqvist i Halland skrev:
Ajdå, ja då blir man rätt trött på det...
Jag tog en kik i monteringsanvisningen, det verkar som att den lilla viktiga skruven upptill på låskistan ska sitta på insidan om dörren är utåtgående. (Och på utsidan om dörren är inåtgående).
Å denna har du väl kanske redan kika på
Jag tog en kik i monteringsanvisningen, det verkar som att den lilla viktiga skruven upptill på låskistan ska sitta på insidan om dörren är utåtgående. (Och på utsidan om dörren är inåtgående).
Å denna har du väl kanske redan kika på
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden