Ska lägga nya golv i hela huset. Blir laminatgolv i en prisklass på ca 100-150 kr i hela huset förutom i köket där det blir ett lite mer påkostat pergogolv för 250.
Huset är byggt 1990. Det ska vara gjuten platta som grund. Idag ligger det "Mjuk" plastmatta överallt som är fastlimmad i spånskivor.
Har förstått att man kan lägga laminatet rakt ovanpå plastmattan fördelar/nackdelar med det?
Om jag tar bort plastmattan vilka eventuella problem kan jag stöta på som jag inte hade fått om jag behållt plastmattan? Vad är fördelarna med att ta bort den?