Hej! Är det någon som målat väggarna med Gysinges matta linoljefärg i 1% obränd umbra och kan tänka sig dela bilder? Jag har koll på hur den med 7% ser ut men inte 1%. Är extremt svårt att hitta bilder på nätet (har sökt på ncs-koden som ligger närmast enligt Gysinge själva men blir inte mkt klokare).

Gysinges linoljefärger har generellt gott rykte.

Det bästa är alltid att beställa hem ett par prover/småburkar och prova att måla en liten yta och se vad man gillar bäst. Bilder och att titta på små papperslappar i butik kan bara ge så mycket, men det är inte förrän man fått upp det på väggen man vet hur det kommer se ut i olika ljus och övriga färgsättning etc.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Ja testa helt enkelt, oftast krävs ändå två strykningar så inte bortkastat.

torparavgrund torparavgrund skrev:
Gysinges linoljefärger har generellt gott rykte.

Det bästa är alltid att beställa hem ett par prover/småburkar och prova att måla en liten yta och se vad man gillar bäst. Bilder och att titta på små papperslappar i butik kan bara ge så mycket, men det är inte förrän man fått upp det på väggen man vet hur det kommer se ut i olika ljus och övriga färgsättning etc.
Jo, jag vet. Men jag är inte team provmåla utan mer team tuta-och-kör😅 så nu har jag köpt 7 liter av 1%. Får gå loss med mer färgglatt på foder och lister!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.