1 381 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Gvk
Hejsan
Ringde GVK idag och ställde en fråga om förstärkning av golvbjälklag och fick mycket trevlig hjälp, några goda råd, ett par artiklar tillskickade mig och helt plötsligt vet jag precis hur jag ska göra för bästa resultat.
TACK GVK!
Hejhej
Thomas
Ringde GVK idag och ställde en fråga om förstärkning av golvbjälklag och fick mycket trevlig hjälp, några goda råd, ett par artiklar tillskickade mig och helt plötsligt vet jag precis hur jag ska göra för bästa resultat.
TACK GVK!
Hejhej
Thomas
Jag försökte prata med BKR också, ställde samma fråga till dom, men där fick man varken något särskilt vänligt bemötande och definitvt ingen hjälp. Jag kör på GVK.
Men, sen är det som så, har jag förstått, att det enda som spelar någon roll är att det blir tätt, och förblir tätt. Blir det bara det kan man göra hur fasiken som helst. Och blir det inte det, har man per definition gjort fel, hur rätt man än gjort. Lite cyniskt kanske, men det är vad allt kokar ner till.
Ingen av branschreglerna tar hänsyn till golvvärme, bkr säger emot sig själva när man frågar men från GVK fick jag goda råd och tips i alla fall.
Lite beklämmande med tanke på hur vanligt golvvärme är i just våtutrymmen.
Men, sen är det som så, har jag förstått, att det enda som spelar någon roll är att det blir tätt, och förblir tätt. Blir det bara det kan man göra hur fasiken som helst. Och blir det inte det, har man per definition gjort fel, hur rätt man än gjort. Lite cyniskt kanske, men det är vad allt kokar ner till.
Ingen av branschreglerna tar hänsyn till golvvärme, bkr säger emot sig själva när man frågar men från GVK fick jag goda råd och tips i alla fall.
Lite beklämmande med tanke på hur vanligt golvvärme är i just våtutrymmen.
Frågorna handlade om hur jag ska förhålla mig till reglerna vid läggning av golvvärme, eftersom reglerna inte säger ett knyst om detta. Men hos bkr fick jag aldrig ens chansen att ställa frågorna eftersom killen där avbröt mig redan när jag beskrev bakgrunden till mina frågor.
Klicka här för att svara