11 512 läst ·
2 svar
12k läst
2 svar
Gustavsberg duschblandare droppar...
Har en termostatblandare från Gustavsberg som är ca 8år. Det är en variant som har lätt vinklade vred, någon annat sätt att beskriva den kommer jag inte på. Standard mao...
Nu har den droppat en del i duschen så jag lossade kranen och ventilen. Ventilen var en rätt enkel konstruktion med en plan gummipackning diam 16mm som satt fast med en lite mutter i ändan på käglan. Visst, den var lite skavd på båda sidor så jag slipade ned den plant med ett sandpapper.
Nu droppar den i princip inte men jag behöver ju fixa detta på riktigt.
Hur gör jag?
Kan jag köpa ny gummipacking eller hur går man tillväga?
Hur kan jag identifiera vilken reservdel jag behöver?
Tacksam för hjälp!
Nu har den droppat en del i duschen så jag lossade kranen och ventilen. Ventilen var en rätt enkel konstruktion med en plan gummipackning diam 16mm som satt fast med en lite mutter i ändan på käglan. Visst, den var lite skavd på båda sidor så jag slipade ned den plant med ett sandpapper.
Nu droppar den i princip inte men jag behöver ju fixa detta på riktigt.
Hur gör jag?
Kan jag köpa ny gummipacking eller hur går man tillväga?
Hur kan jag identifiera vilken reservdel jag behöver?
Tacksam för hjälp!
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Du behöver byta kranpackning, eller ventilöverstycke som den kallas. Här är en länk till reservdelskatalog så att du får rätt del:
http://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Exploded_view/Blandare_spareparts_2012.pdf
http://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Exploded_view/Blandare_spareparts_2012.pdf
Klicka här för att svara