D
Ska kapsla in en sensor som ska ligga i vatten. Är på jakt efter en strumpa i gummi/neopren som dras över sensorn och en bit upp på kabeln.

Klippa av ett finger på en gummihandske skulle fungera men egentligen skulle jag vila ha en ”strumpa” som är längre, typ 30-40 cm för då skulle skarven mellan strumpan och kabeln aldrig behöva ligga under vatten.

Tips?

D
Absolut men det västa hade varit en ”strumpa” eller liknande där ena sidan är hel (tillsluten)

Finger till gummihanske och krympslang då

D
Fingret är bara 4-5 cm jag är ute efter ett betydligt längre finger

Klämmer man ihop änden på krympslangen (när limmet smält) blir den helt tillsluten. Vill man ha "dubbel" säkerhet sätter man dubbla slangar över änden.

D
Värmen man först och efter att den krymp så trycker jag ihop den?

En ändhätta och krympslang med lim ska nog hålla bra.
Vad är det för givare?
Vad för vätska ska du ha den i och vilken temp?
Olika storlekar av ändhättor och krympslangar för elektriska kablar på en bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är de för sensor, påverkar lite vad man kan rekommendera för material.

Det står ju att den är vattentät... Men, metallen i änden borde vara tillräckligt motståndskraftig, så vill du förstärka den borde det räcka med en limmad krympslang över den befintliga krympslangsbiten.

D
Sensorn känns inte jättevattentät i skarvarna.....

Kan räcka med att bara dra på en krympslang med lim...

Tack allihopa :)

Om du inte behöver så snabb feedback skulle jag fundera på att sticka ner ett kopparrör med ändplugg så att sensorn ligger torrt.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
D
Ja det kanske inte vore så dumt.

Sensorn ska slå på en värmekabel vid 2-3 c. Trögheten i att sensorn ligger i ett rör torde inte vara ett problem

Boilerplate4U
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.