Hej!

Har en 4 år gammal diskmaskin från Bosch. Nu märkte jag att en gummiskiva lossnat från lyckans undersida och hänger ner. Gummit sitter mellan lyckans underkant och diskmaskinens bas, lite svårt att beskriva men har försökt ta några bilder. Är det någon som vet vad detta är för del och vad det har för funktion? Är det risk för läckage om man kör maskinen innan det är fixat?

Mvh Johan

• Metallventilationsgaller och filter under köksskåp, slitet, behöver rengöring eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på metalldelar, möjligen maskineri eller verktygsutrustning, med reflekterande ytor och uttalade kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljuddämpning, jag slet bort min när den hängde så där. Maskinen är tyst iallafall.

P
A Ace2026 skrev:
Hej!

Har en 4 år gammal diskmaskin från Bosch. Nu märkte jag att en gummiskiva lossnat från lyckans undersida och hänger ner. Gummit sitter mellan lyckans underkant och diskmaskinens bas, lite svårt att beskriva men har försökt ta några bilder. Är det någon som vet vad detta är för del och vad det har för funktion? Är det risk för läckage om man kör maskinen innan det är fixat?

Mvh Johan
ta bort den helt fyller ingen större funktion

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.