Skulle rensa en golvbrunn (huset från 60-/70-tal) från hår och smuts och skulle dra ut "gummiproppen" (se bif. Svart gummipropp avsedd för golvbrunn, troligtvis från 60-/70-tal. foto) som håller bort dålig lukt. På något märkligt (och av mig klantigt) vis lyckades den istället åka ner i det trånga hålet och hamnade innanför vattenlåset. Hålet är c:a 2,5 cm i diameter och med stora, tjocka fingrar är det svårt att komma ner längre än en kort bit, så försökte sen "fiska upp" den med andra hjälpmedel som var smalare och längre. Förstod heller inte hur den sen skulle lyckas komma ut och tillbaka genom hålet den satt i från början. Såg o kände den ligga där, bland en stor hög hår, och lyclades få upp detta hår, men inte gummiproppen som därefter varken sågs eller kändes efter många försök att hitta den. Har korkat igen hålet, men undrar nu vad som kan göras (tips!) för att hitta den och om den inte lyckas hittas, hur stor risken är för att den kan täppa till rören, om den inte hittas och tas bort. Behövs det anlitas proffs, om det skulle gå så långt dom behöver gå in med kamera t ex eller om det går att fixas själv med vajer eller band. Har ngn liknande erfarenheter o tips på åtgärd?

Krilleman
  • Gilla
Rigor
  • Laddar…
Mikael_L
Ska man inte skicka ett "förlåt mig, jag klantade mig, så nu blev det ert problem"-kort till reningsverket...
Där proppen snart har hamnat ... ;)

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.