É
Jag har ett avloppsrör med muff som sticker upp ur golvet några mm. I detta rör behöver jag få i en 40mm T-rör, men dessa är 45mm i ytterdiameter. Hur kan jag täta detta?

Det verkar inte finnas gumminipplar som är för storlek 50-45mm. Jag försökte med 50-40mm men det går inte. Finns det gumminipplar som är lite mer flexibla och tar mer varierande storlekar? Eller kan jag täta detta på annat sätt?

Jag kan inte sätta en stump 40mm rör mellan för då får jag inget fall från duschkabinen.

T-röret passade nästan på insidan av slätändan på ett kapat 4cm 50mm avloppsrör som jag sen limmade med PVC-lim men jag vet inte om detta kommer duga för att stoppa lukten. Jag hade hellre haft nåt som tätade direkt.

Finns inga lite koniska gumminipplar? Eller andra smarta lösningar?

Sätt på en rörända på T-röret så passar ju 50/40-muffen

É
Nej som jag skrev så går inte detta. Då sticker röret upp några cm och det blir inget fall från duschkabinen.

É
Vit avloppsrör med en L-formad böj genom ett hål i golvplattor, omgiven av lila plastklämmor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

É
Förut satt en T-koppling av grå 50mm modell ovanpå och sen en gumminippel på den, men då bygger detta kanske 2cm vilket gör det blir bakfall. Så har det alltid varit men jag vill bli av med detta så tänkte sätta som på bild. Men insåg då lite sent att gumminippeln jag hade förberett inte passar.

C
Redigerat:
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
C
Demmpa Demmpa skrev:
här är rätt dimension
40 mm var det ja... 😳

É
Faluplast såg ju helt perfekt ut! En sådan får det bli, tackar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.