Förvisso inte en fråga direkt relaterat till vår villa, men om det är någonstans man får ett vettigt svar är det väl här när det kommer till vilket material som är slitstarkt och lättarbetat nog för vårt behov.

Jag har planer på att försöka renovera en uppsättning däck (sitter på en barnvagn) som har en tendens att samla upp grus i mängder. Idén är att först pilla ut alla de stenar som fastnat i däcken och sedan fylla igen hålen och lägga på något lämpligt material för att bilda en lite bättre slityta.

Tankar på vad jag kan köpa för att fylla hålen med?
Tankar på vad jag kan använda för något till slitytan?

• Närbild av ett slitet barnvagnsdäck med grus och stenar inpressade i ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet barnvagnsdäck med grus och hål som behöver renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Kan man ta avklippta delar av däck till cykel och sy ihop med ståltråd på nåt sätt?

Stickan56
Vad är problemet?:surprised:

Stickan

Gummilagningen från Biltema gör jobbet. Garanterat.

nikasp
Vi har också liknande däck på barnvagnen och det är inte kanonkul att rulla vagnen genom huset på parketten om det är fullt med grus i däcken. De flesta luftgummihjul har inte det problemet (men risken för punka finns).

Stickan56 Stickan56 skrev:
Vad är problemet?:surprised:

Stickan

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Gummilagningen från Biltema gör jobbet. Garanterat.
Mm, jag har funderat på den. Min enda fundering är egentligen hur slittålig den blir, det kommer ju bli den nya slitytan liksom...

Stickan56
tveksamt tveksamt skrev:
Mm, jag har funderat på den. Min enda fundering är egentligen hur slittålig den blir, det kommer ju bli den nya slitytan liksom...
Ytan verkar porös så jag är tveksam om det håller.
Verkar vara ett vanligt problem. https://www.barnvagnsblogg.com/barnvagnshjul-en-guide/
Går det inte att byta till en bättre typ av hjul?

Stickan

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Går det inte att byta till en bättre typ av hjul?
Det går nog utmärkt, frågan är till vilket pris. Med tanke på att en ny vagn kan kosta 10-15 tusen så är hjulen knappast gratis. Min förhoppning är att hitta en lite billigare, men fortfarande okej lösning. =)

Tack för input dock!

Bästa svaret

Skär upp en gummislang som är lite mindre så du kan sträcka den över hjulet.
Tror Jula har billiga reservslangar till deras pirra.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.