Hej! Vi har köpt ett 70-talsradhus och ska renovera badrummet. Förmodligen fegar vi och väljer vitt kakel och grå klinkers men jag tycker att det vore så fint med gult kakel. Någon som har det eller som har en bild? Jag var på en husvisning en gång med ett supermysigt gult badrum med grå klinkers och gråa lister etc. Fint!

Jamen det klart att ni kan välja gult! Det verkar ju mycket roligare än allt detta vita vita vita och svarta man ser överallt... (Tycker jag.)

T
Påsk har redan varit!

Hej

Kul med någon som tänker lite utanför boxen:) Jobbar som kakelförsäljare och har i många år blivit retad av mina arbetskamrater för min svaghet till gula nyanser.

8 av 10 bad som säljs idag är typ grått ,svart o vitt, oerhört tråkigt enl mig..
För något år sen hade jag en kund som tänkte i dina banor och jag kan säga att resultatet blev superbra ( inte bara enl mig ) .

Jag tycker att ni ska köra på era känslor, även om kakel & klinker är slitstarkt betyder det inte att det ska sitta uppe resten av ert liv.

Ni kanske ska kontakta en kakelaffär som kan rita ert badrum i 3D och skriva ut blider till er för att underlätta ert beslut.

Lycka till!

Vi fegade och satte undre delen av väggarna med gult. Därefter en bård av några rader glasmosaik och ovan denna, vitt kakel satt diagonalt (plattorna vridna 45 grader). De gula och vita 15x15 plattona med "hamrad" yta kommer från samma tillverkare, så det är bara kulören som skiljer.

Blev ganska snyggt tycker jag, men det krävs en hel del merarbete för att göra bården och lite knepigare kapningar med. Om du skulle bestämma dig för diagonalsättning, så kolla hur man gör. Jag har sett ruggiga bilder här på forumet av hur det inte skall se ut i hörnen.

Tack för alla svar. Finns det kanske fler bilder på gula badrum? Det som jag såg på husvisningen var liksom stilrent, gult och grått och det var kanonsnyggt.

flindra skrev:
Jamen det klart att ni kan välja gult! Det verkar ju mycket roligare än allt detta vita vita vita och svarta man ser överallt... (Tycker jag.)
jag håller med :)
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.