Vad är detta för gul/oreanga prickar som poppar upp i mitt badrum? Någon som vet? Lätta att tvätta bort men återkommer på olika platser i taket.
 
  • Vit kaklad vägg, tak möter vid en kant, fläckar och skavanker synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg och tak med smutsmärken eller fläckar nära ett hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Daniella75 Daniella75 skrev:
Vad är detta för gul/oreanga prickar som poppar upp i mitt badrum? Någon som vet? Lätta att tvätta bort men återkommer på olika platser i taket.
Vattenånga som löser smuts tror jag, vi får likadant.
 
  • Gilla
Elsparv och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Vattenånga som löser smuts tror jag, vi får likadant.
Tack för svar, inte mögel alltså? Så man inte behöver va orolig. Hur tvättar ni bort?
 
H
Daniella75 Daniella75 skrev:
Tack för svar, inte mögel alltså? Så man inte behöver va orolig. Hur tvättar ni bort?
Nå, inte mögel. De är lätta att ta bort och det blir ju helt rent när man torkar bort dem.
Våt trasa bara och torkar torrt, skulle de sitta hårdare kan man säkert ta lite diskmedel på trasan först. Det har vi aldrig behövt dock.
 
H HEM2121 skrev:
Nå, inte mögel. De är lätta att ta bort och det blir ju helt rent när man torkar bort dem.
Skönt att höra, tack!
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Har du en fungerande fläkt i badrummet?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du en fungerande fläkt i badrummet?
Jag tror det... hur vet man det?
 
Daniella75 Daniella75 skrev:
Jag tror det... hur vet man det?
Kollar om det drar vid ventilen.
 
AXS
Haft samma, var fel på utsuget tillsammans med fru som ville duscha varmt och länge.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
surfactant leaching heter det på engelska Väldigt vanligt. It's chemicals in the paint being drawn to the surface due to humidity. Ämnen i färgen "dras" till ytan pga fukt etc. Ser ibland ut som kåda eller som om det runnit på väggen . Tydligen händer det ibland flera år efter målning!? Kan inte begripa vad det kallas på svenska. Vet någon??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.