Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
prickarna är mjuka som honung/ sirap.
jag ringde till Anticimex idag och frågade om det finns någon ohyra som kan göra dessa fläckar och de bad mig kolla om jag hittar någon insekt. Men hon kände inte till något egentligen.
någon som har haft sådant och vad kan det då vara?
Är det någon som vet vad detta kan vara? Vi har dessa också i 2 rum i taket. I ett rum har det spridit sig ner på en vägg. Det är precis som TS skriver som sirap i både utseende och konsistens. Är det flugskit?
Vi trodde någon i familjen råkat spruta cola i taket först, men det är helt uteslutet nu i det andra rummet..
Allt vårt ser ut som bild 2 typ. Ser verkligen ut som något som splashat upp i taket, typ sirap men helt omöjligt att det skulle skett i detta rum.. luktar inget vad jag kan känna.
Det är ingen genomträngning från något underlag under, det är ytligt det här..
Går att torka bort med trasa, men det som suttit ett tag ger lite gula märken efter sig tyvärr. Sitter i tak med gipsplattor med något laminat runt..
Vi trodde någon i familjen råkat spruta cola i taket först, men det är helt uteslutet nu i det andra rummet..
Allt vårt ser ut som bild 2 typ. Ser verkligen ut som något som splashat upp i taket, typ sirap men helt omöjligt att det skulle skett i detta rum.. luktar inget vad jag kan känna.
Det är ingen genomträngning från något underlag under, det är ytligt det här..
Går att torka bort med trasa, men det som suttit ett tag ger lite gula märken efter sig tyvärr. Sitter i tak med gipsplattor med något laminat runt..
Redigerat:
HejL LuliSa skrev:[bild] [bild] Vi bor i hus och det har uppstått gula fläckar på tacket i ett rum. Först trodde vi att barnen sprutat något. På sistone har det spridit sig ner på väggen. Igår kväll började jag undersöka i alla rum och hittade även lite i hallen.
jag ringde till Anticimex idag och frågade om det finns någon ohyra som kan göra dessa fläckar och de bad mig kolla om jag hittar någon insekt. Men hon kände inte till något egentligen.
Jag undrar bara om ni fick reda på vad det var, eftersom vi också har fått såna fläckar i vårt vitmålade betongtak. Verkar jättekonstigt. Ingen har sänkt något, vad jag vet.
jag har liknande men mina är torra. jag är orolig för mögel för min del, ni kanske ska kolla det om ni ej gjort det. Mögel kommer i alla färger, stora små, synliga osynliga, farliga och mindre farliga.L LuliSa skrev:[bild] [bild] Vi bor i hus och det har uppstått gula fläckar på tacket i ett rum. Först trodde vi att barnen sprutat något. På sistone har det spridit sig ner på väggen. Igår kväll började jag undersöka i alla rum och hittade även lite i hallen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Mögel kräver två saker, fukt och näring, ingetdera finns på ett vanligt tak inomhus, utom möjligen i ett dåligt ventilerat badrum.B Byggela skrev:
Klicka här för att svara