Någon som har en smart lösning på hjul till gta 3800 så man kan dra den smidigt på backen vid ojämn mark, hjulsatsen som finns att köpa som tillbehör har nog för små hjul för att kunna släpas på snö/mark.
Har en gta 3800+gcm 12 och det väger bly.

En pirra med gummihjul som ordnas så det går att fästa ( spänband ) upp den på är enkelt och bra, det med orginalvagn ska bara vara på slät yta som betong/asfalt e.t.c.. Då kan du även ha pirran att köra annat på

Lite större gummihjul som fästs vid båda fötterna på ena sidan hade ju varit smidigt, frågan är om benen håller att köra runt så eller kommer det ge vika?

• Bosch GTA 3800 kapställning med markerade gummihjul på ena sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
PÅ plant golv kanske men inte med gropar i naturen

Alt: Ett verktygsställ med hjul, 120mm i diameter, med fällbara ben redo för transport.
Skapa konto

Såhär har jag gjort. Har dock inte testat det än men det borde fungera fint då hjulet är 120mm i dia. Dock så får man fälla 2 st ben innan man kör iväg

• Gilla
j.erkers och 3 till
  • Laddar…
Såhär blev min lösning då jag inte äger en svets, 2st vinkeljärn och 1 plattjärn av det grövre slaget och en m20 gängstång som hjulaxel, fungerar förvånansvärt bra, även på ojämn mark och snö.

• Hemmagjord vagn med röda hjul för en kapsåg på snötäckt mark, byggd med vinkeljärn och en gängstång.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Niclas Linnarsson och 8 till
  • Laddar…
j.erkers
E Eskil88 skrev:
[bild]
Såhär har jag gjort. Har dock inte testat det än men det borde fungera fint då hjulet är 120mm i dia. Dock så får man fälla 2 st ben innan man kör iväg
Tack för tipset, så här blev min variant:
Egenbyggd konstruktion av en Bosch-bordsåg monterad på en vagn med hjul utomhus med snöfläckar och en vit bil i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Eskil88 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.