Var på visning av ett Trivselhus på Asteroidvägen i Växjö idag och det hade en av dom snyggaste fasader jag har sett:P Någon som vet hur dom får till det knottriga helt perfekta resultatet?

LLLVäxjö skrev:
Var på visning av ett Trivselhus på Asteroidvägen i Växjö idag och det hade en av dom snyggaste fasader jag har sett:P Någon som vet hur dom får till det knottriga helt perfekta resultatet?
nu vet jag ju inte hur det huset du sett ser ut men förutom att det finns en rad olika märken o system att använda skulle ja vilja påstå att det är sättet att tillföra ytputsen som gör att det ser olika ut.
De flesta ytputser sprutas på, men blir nog allt vanligare att stryka på med stålslev/plastskrapa, så gjordes vår puts iaf som sen glättas ut, den får ett knottrigt resultat som är mer "perfekt" än sprutad puts.

Sprutad kan den nog vara. Det såg inte ut som om den var utsmetad med skurbräda utan som om man hade blandat grov sand i tjock färg ungefär.

LLLVäxjö skrev:
Sprutad kan den nog vara. Det såg inte ut som om den var utsmetad med skurbräda utan som om man hade blandat grov sand i tjock färg ungefär.
nja fast att det är en stenstorlek på exempelvis 1-3 mm gäller ju både spruta och handpålägga, samma hink med färg kan allså både handpåläggas eller sprutas,
vad jag menar med att det blir ett mer perfekt resultat vid handpåläggning är ju upp till var o en att bestämma

Hej! Den fina putsen är Sto silco 1.5 mm struktur som är hand skurad. det gläder mig att du tycker om den för det är vi som har utfört arbetet.

MVH

Alexander på Felosann i växjö.

• Gilla
Fam H
  • Laddar…
Handskurad är det som görs mest idag, det ger ett genuinare utseende och vad det gäller arbete på en villa så är det i stort sett ingen större tidsskillnad!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.