3 118 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
grusplan på gräs
Jag har tänkt att göra en grusplan framför huset där det idag är gräs. På grusplanen kommer jag ha en liten möbelgrupp o lite krukor, inget stort slitage av bilar eller cyklar osv alltså.. Hur ska jag göra? Måste jag gräva bort gräs o jord först eller finns det något enklare sätt. Ytan är ca 20 kvm.
Lägg någon form utav duk som inte gräset kan växa igenom och lägg sedan gruset ovanpå. Hittar du ingen duk så ta en presenning som är lite grövre och ha den i botten, inte provat sistnämnda själv men bör fungeraulrikak skrev:Jag har tänkt att göra en grusplan framför huset där det idag är gräs. På grusplanen kommer jag ha en liten möbelgrupp o lite krukor, inget stort slitage av bilar eller cyklar osv alltså.. Hur ska jag göra? Måste jag gräva bort gräs o jord först eller finns det något enklare sätt. Ytan är ca 20 kvm.
mvh
Det absolut bästa är ju att gräva bort grästuvorna. Ett annat alternativ är att lägga en presenning över ytan och låta den ligga ett år så dör växtligheten under.
I båda fallen lägger du sedan en kraftig markduk och fyller sedan på med makadam.
Tänk på att stenen bygger på höjden så du måste även fundera på hur du ska rama in den om du väljer att inte gräva.
I båda fallen lägger du sedan en kraftig markduk och fyller sedan på med makadam.
Tänk på att stenen bygger på höjden så du måste även fundera på hur du ska rama in den om du väljer att inte gräva.
Klicka här för att svara