Hej!
Jag ska byta ett gammalt avloppsrör från 70-talet. Röret är i plast och av dimension ca 70 mm tror jag. Jag ska byta detta till ett 110 mm avloppsrör.
När jag grävde upp det gamla röret så ser jag att man troligen fyllt igen diket med grus av rätt stor kaliber närmast röret. Ovanför gruset är det vanligt jord.
Så nu är mina frågor.
1) Då jag gräver ned mitt nya rör, bör man då lägga röret under en grusbädd eller går det bra att fylla diket med vanlig jord.
2) Med tanke på att det nya röret är grövre än det gamla, innebär det att detta rör bör grävas ned djupare pga av tjäle mm?
Tacksam för svar
Fredrik