Tja,

Jag fick ett kolli-id igår.
Tycker att det är konstigt att m.nu och Interaktiva Hem har bristfällig information.
Jag har pratat med Fibaro det verkar bara till Sverige modulerna inte skickas.
Jag har haft stora problem med mina Fibaro Wall Plug tidigare, kan det vara så att ett försäljningsförbud av Fibaros puckar är nära förestående i Sverige? Nån som pratat med elsäkerhetsverket?

Rolf79 skrev:
Tja,

Tycker att det är konstigt att m.nu och Interaktiva Hem har bristfällig information.
Jag har haft stora problem med mina Fibaro Wall Plug tidigare, kan det vara så att ett försäljningsförbud av Fibaros puckar är nära förestående i Sverige? Nån som pratat med elsäkerhetsverket?
Kolla den klistrade tråden högst upp i denna delen av forumet...

Rolf79 skrev:
Tja,

Jag fick för bara några minuter sedan ett mail från m.nu om att Fibaro har återkallat alla sina dimmrar iadg. Något mystiskt verkar vara på gång med dem.

Janus82 skrev:
Jag fick för bara några minuter sedan ett mail från m.nu om att Fibaro har återkallat alla sina dimmrar iadg. Något mystiskt verkar vara på gång med dem.
Tack för infon.
Blir att satsa på Qubino istället. Gäller detta bara dimrar eller samtliga puckar? Dem bygga väl på likvärdig teknik, jag vill inte installera något brandfarligt hemma!

Som sagt. Är slutpriset som är det intressanta. Synnerligen schysst att annan leverantör möter upp om leveransproblem uppstått och leveranstiderna inte ok:ats av kund och ordern således inte bekräftats i sin helhet. I övrigt ett trevligt initiativ (igen) med serviceinriktade leverantörer i allmänhet.

Rolf79 skrev:
Tack för infon.
Blir att satsa på Qubino istället. Gäller detta bara dimrar eller samtliga puckar? Dem bygga väl på likvärdig teknik, jag vill inte installera något brandfarligt hemma!
Jag frågade bara om dimrarna så det var bara det som de svarade på.

Det här gör att även jag står och velar mellan Aeon och Qubino istället för Fibaro. Jag hoppas att ni här kan hjälpa mig lite:
Fibaros dimmer kan man ju ställa in så att de alltid tänder med en viss ljusstyrka, tex 30%. Om man då tänder med ett dubbeltryck istället för enkeltryck så tänds lampan direkt till 100%. Finns den funktionen med dubbetryck med i Qubino och Aeons dimrar eller är det bara Fibaro som har det?
Det är kanske en liten sak men för mig känns det som en dealbreaker.

Vad nu?! Återkallat dimmers? Suck. Undrar om det bara gäller de aktuella eller om det även är nåt fel på de man köpt tidigare.

Blev ju lite antiklimax detta. Visst kan man prova Qubino (Aeon tror jag inte på) men tänker inte beställa 10-20 st utan att veta att dom presterar väl. Man är ju bortskämd med att Fibaros funkar så bra.

Jag pratade med IH och det gick bra att lägga beställning av Fibaropuckarna och få dessa levererade senare. Skulle helst beställa allt från m.nu men på t.ex. Fibaroprodukterna som jag var intresserad av så blev det trots rabatten ändå rätt mycket billigare på IH.

Ok, då får det nog bli från IH iaf. Det är inte superbrådis för min del.

Visst var sista dag för beställning från IH imorgon?

Nej, 31/10.

Freddan101 skrev:
Vad nu?! Återkallat dimmers? Suck. Undrar om det bara gäller de aktuella eller om det även är nåt fel på de man köpt tidigare.

Blev ju lite antiklimax detta. Visst kan man prova Qubino (Aeon tror jag inte på) men tänker inte beställa 10-20 st utan att veta att dom presterar väl. Man är ju bortskämd med att Fibaros funkar så bra.
Jag harca 10 Aeon Dimmers, alla funkar kanon!

@n0ir
Bra med 31/10, lite mer tid att få ihop beställningen.

@KristoferL
Bra input! Dom är väl lite större än Fibaro. Men de funkar ok att få in bakom väggbrytaren? Har de några intressanta features?

Är det NÅGRA andra Z-Wave puckar än Fibaro som fungerar om man inte har neutralledare utan bara tändtråd och fas (2-ledningssystem)?

Behöver inte Fibaro puckar nolla?

Inte dimmerpucken. Guld för mig med gammal hus och gamla elinstallationer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.