Hej!

Vi bygger hus med totalentreprenad med ett husföretag här i Borås. Dessvärre kunde dom inte bygga förråd/carport så detta får vi göra vid sidan om. Husföretaget har sagt att schaktar grunden till förrådet/carport gör gubbarna när de ändå är på plats och schaktar för huset och vi har inga skriftliga avtal på att de skulle göra detta.

Döm om min förvåning när det ramla in en faktura på 39.703kr kr för att schaktat 36kvm förråd/carport. De har alltså haft alla gubbar och maskiner redan på platsen eftersom de schaktade för huset. Det som rimligtvis kostar extra är materialet som tillkom samt arbetet. Eftersom jag är på tomten och fotar varje dag vet jag att de tog dem 1/2 arbetsdag att förbereda för förrådet/carporten. Köra dit grus/material, utföra arbetet och de var två gubbar som gjorde det.

Min fråga, är det rimligt att det kostar så mycket pengar för underarbetet?

B
Du får väl be om en specad faktura helt enkelt? Svårt att göra något överslag för oss som inte vet förutsättningarna.. men kan väl inte tycka det låter superdyrt. DOCK beror det ju på hur mkt material som kördes dit, kördes det material därifrån? duk? dränering? elrör? osv osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.