Hejsan

Jag har fått offert från Tjällden och Grundmäklarna för grundsats inkl golvvärme till mitt garagebygge.

Tänkte höra om ni har några tips på andra bra leverantörer? Har också funderat på att höra med Beijer om dom kan ordna en bra generell rabatt om jag köper allt material där, men hörde att de inte har så längre, utan att man i så fall får rabatt varje gång och det kan variera med vad man handlar etc, dvs man vet ej i förväg vilken rabatt man får.

Men först och främst som sagt gärna tips på leverantörer av grundsats, kantelement, cellplast, armering, golvvärme etc.

Vi använde oss av Tjälldens grund på vårat hus.
Vår KA hade väldigt allvarlig kritik till deras utformning och instruktioner.
Det var flera saker som Tjällden intygade skulle funka som vår KA inte ville godkänna.
Så det blev till att åka och köpa "kattfötter", hörnförstärkning, extra armering och jobba med vinkelslipen dagen innan för att få allt godkänt.
Sedan kom det fram att deras leverans inte klarade offererad lastnedräkning så de ville att vi skulle ta ner en del av husets last utanför husgrunden... Vi hade en ganska sur dialog med Leif Tjällden efter det.

Testa och ta in offerter från MDT markvaruhuset, dorocell och supergrund.

Ok, tack! Skickar offertfråga till dessa tre. Noterar att alla är baserade i stockholmsregionen. Finns någon i göteborg med omnejd tro?

Accell fick jag bäst pris av när jag tog in offerter, kan förvisso påverkats en hel del av att dom ligger betydligt närmare än dom flesta andra. Men värt att kolla iaf..

Smool skrev:
Accell fick jag bäst pris av när jag tog in offerter, kan förvisso påverkats en hel del av att dom ligger betydligt närmare än dom flesta andra. Men värt att kolla iaf..
Ja just det, tack, insåg just att jag bad om en offert från dem när jag kollade förra sommaren i samband med att vi sökte bygglovet. De låg några tusenlappar över tjälldén då, men då ingick ingen golvvärme, vilket det gjorde från tjälldén, så i praktiken mycket dyrare från accell.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.