64 248 läst ·
167 svar
64k läst
167 svar
Grundlurad av Amazon.se
Det står ju uttryckligen att det var Airmee som gjorde leveransen.M maria01 skrev:
Postnord har inte något exklusivt avtal med Amazon.
Här har tyvärr inte Airmee några leveranser, men det är 50/50 om det är Postnord eller Bring som levererar mina Prime paket
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Rykten säger att Amazon äger Airmee. Rykten är roliga. Men man ska inte ta det som sanning
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Känns ju sådär när man läser dettaBananskalare skrev:
https://www.arbetaren.se/2023/04/27/airmee-vill-revolutionera-logistiken-villkoren-slavliknande/
KTH Holding eller vad det heter är i vart fall delägare..
Redigerat:
Inte kul att läsa. Jag har brukat gå ut och möta airmee buden som vad jag kan minnas alltid varit trevliga. Jag har inte tänkt på att jag mött bilar stripade airmee som kört för fort, men kanske är det för att de inte är strajpade alls?D Dilato skrev:
Ett tag fick jag maila mathem ett flertal gånger för att deras bilar brännde på i 50+ i vårt villaområde med små 30-gator.
Jag tycker Amazon funkar så bra så jag verkligen hoppas de följer trafikregler och tankar biodisel och har drägliga avtal. Men av artikeln att döma är det ju inte så.
Jag tycker hemkörning av varor är bekvämt, men jag undrar om det kommer ingå "gratis" så länge till, däremot att ha paketskåp inom 10 minuters promenad i alla tätbebyggda områden vore helt rimligt. Givetvis bör hemkörning finnas kvar för de som inte kan (eller vill) hämta själv, men för mig skulle det oftast funka precis lika bra med paketskåp om de bara fanns nära (vilket det idag inte gör). Jag skulle gärna slippa alla skåpbilar med leveranser i villaområdet.
Nej har inte den erfarenheten, men jag förstår att det är irriterande och jag väljer bort Amazon till 99,5 % av helt andra anledningar. De få gånger jag handlat fär så har det varit pga mycket stor prisskillnad på helt vanliga saker som inte bordw kosta flera hundra kronor mer bara för att man beställer från en "svensk" webbutik. Senast var nog fodralet till surfplattan som kostade mer än dubbelt så mycket i sverige jämfört med från Amazon. Närmare 800-1000 kr för ett fodral! Nej tack, då syr jag hellre ett själv.
Ofta hittar jag likvärdigt numera från svenska ställen när jag söker ordentligt.
Djurfodret skulle jag nog inte ens köpa burk till dock inte för över 700 kronor i alla fall. Antingen lägger jag lagom mycket i en syltburk, glasslåda, vanlig hink med lock a 50 spänn eller vad de kostar och förvarar resten i orginalpåsen försluten. Men vi lägger ju pengarna på olika saker och prioritetar olika och det är väl tur det. 😉
Ofta hittar jag likvärdigt numera från svenska ställen när jag söker ordentligt.
Djurfodret skulle jag nog inte ens köpa burk till dock inte för över 700 kronor i alla fall. Antingen lägger jag lagom mycket i en syltburk, glasslåda, vanlig hink med lock a 50 spänn eller vad de kostar och förvarar resten i orginalpåsen försluten. Men vi lägger ju pengarna på olika saker och prioritetar olika och det är väl tur det. 😉
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Tja det svarar inte på frågan om airmees ägare. Dock verkar det vara tufft jobb. Vilket jag redan insett.D Dilato skrev:
Jag väntade leverans en av de snöigaste dagarnas. Tror det var Airmee. Jag var säker på att det inte skulle komma. Men jag hade fel. Det kom fram dock efter kl. 22.
Jag gav den föraren högsta betyg.
Behöva kämpa så mycket. varför inte.
Handlar man via Ebay UK så fastnar mycket i tullen och paket kommer bort då varorna skall in i EU. Fungerade betydligt bättre innan de gick ur EU. Ebay Tyskland har fungerat bra men Ebay är ju inte bättre än säljarna som annonserar där svårt att lasta Ebay för idioter och skurkar till säljare. Handlar inte av folk som har dåliga betyg är väl den första säkerheten man skall följa om man köper saker via ebay.M maria01 skrev:
Har även handlat mycket från Ebay Polen och har alltid fått mina varor inom 3-10 dagar..
många uk säljare vägrar skicka till eu nu så jag får skicka sakerna först till nån bekant i london som sen skickar det vidare hitD droopy skrev:Handlar man via Ebay UK så fastnar mycket i tullen och paket kommer bort då varorna skall in i EU. Fungerade betydligt bättre innan de gick ur EU. Ebay Tyskland har fungerat bra men Ebay är ju inte bättre än säljarna som annonserar där svårt att lasta Ebay för idioter och skurkar till säljare. Handlar inte av folk som har dåliga betyg är väl den första säkerheten man skall följa om man köper saker via ebay.
Har även handlat mycket från Ebay Polen och har alltid fått mina varor inom 3-10 dagar..
många säljare inom eu vägrar skicka över gränserna jag köper mycket bil delar och sånt då får man ofta bråka med säljarna att skicka till annat land
polaren i usa älskar ebay köper mängder med begagnade saker där har inte ebay inte hängt med i eu på samma sett man har inte marknadsfört sig på samma sett
sen är det trist att inte ebay inte finns i sverige jag vet att dom äger tradera men är ju inte riktigt samma sak
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Ebay har inte ägt Tradera på många år. PayPal tog över deras andel 2015 när Ebay och PayPal delades upp. 2021 köpte svenskar ut Tradera och det ägs nu av den gruppen, med bl a VDn om jag minns rätt.
fast det står att ebay är delägareMultiMan skrev:
kan man hoppas på ett ebay sverige då marknaden finns ju
Redigerat: