S
Jag behöver en ny del till min pump. Men vet inte vad den heter så vet inte vad jag ska söka på.. någon som vet vad den heter eller var den kan köpas?

• Pumpprodukten MQ3-35 B med en blå pil som pekar mot en del av pumpens överdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Produkten har utgått.

Tittar man på servicedokumentationen till pumpen så har det funnits ett kit med den kopplingen + packningar: https://product-selection.grundfos....ystemid=2625559158&tab=variant-specifications

Letar du upp din pump där finns omfattande dokumentation att ladda ner, föredömligt av Grundfos.

Kit med olika packningar och kopplingar för pumpreparation från Grundfos, visas mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kontakta Grundfos och fråga eller hör med lämplig butik i närheten om de har delar kvar.

Förhoppningvis är det en vanlig dimension på gängan. Så det kan fungera att köpa en koppling på Biltema/Bauhaus som går att skruva på.

S
D Drosen skrev:
Gå in här, filtrera på tillverkningsdatum och leta på de delar du behöver.

[länk]
Tack! Nu vet jag att delen heter unionsmutter, nu ska jag bara hitta vart dem köps ☺️

Som synes verkar det vara en GF fabrikat ( se på muttern hur den ser ut ) och finns för limning eller gänganslutning, sök med "" unionkoppling PVC ""

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.