Hej,

Jag började gräva lite i rabatten längs garaget och såg att längs hela långsidan så är det mjuka bubblor på grunden. Det är en gjuten platta från 80-talet.

Eftersom jag är en amatör så blir det väl till att ringa någon firma, men vilket typ av firma?

Eller kan det vara så att det bara är färgen som släppt och jag behöver skrapa av allt och måla?

Bubblor och sprickor på en vitmålad gjuten betongplatta längs husgrund vid rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grund med mjuka bubblor längs långsidan av en gjuten platta från 80-talet vid rabatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hälsningar, Karl

Gissningsvis lite fukt som orsakat detta, om du skrapar av färgen lär det va lite vitaktigt pulver under.Knappast värt att ringa in en firma för detta, nåt måste man ju klara själv när man har hus.

Staffans2000
Är du inte pedant, gör ingenting. Det är bara kosmetiska defekter enligt ovan.

Staffan

Tack för svaren, mycket uppskattat.
Jag är inte jättepedant egentligen men tänkte göra i ordning den rabatten så då kan jag lika väl skrapa loss och måla nytt :)

Det är inte bra att ha rabatter direkt mot grunden. Helst bör du ha grus och inte jord mot huset.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är inte bra att ha rabatter direkt mot grunden. Helst bör du ha grus och inte jord mot huset.
Håller på att gräva bort allt jord, ska lägga sten istället :) Men tack för rådet.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.