Hej, jag har anlitat en entrepenör som skulle gjuta min grund på 1.47 m3.

I vårat avtal står det att han skall glätta plattan, vilket han INTE gjorde..

Det enda som gjordes är slodning och sen drog dom med en regel runt brunnar och golvvärmerör..
Och dessutom är det svackor dom uppnår 2.3 cm..

Mitt stora problem är att min Kvalitetsansvariga är kompis med han som gjöt plattan.
och har nu börjat vackla ang problemet. från början var han benhård att hela plattan skulle flytspacklas, men nu tvekar han hit och dit och säger att JAG måste komma överens med entrepenören..

SNÄLLA hjälp mig, Plattan kostade dessutom 319000:-

Plattan ser HEMSK ut.
Vad har jag för rättigheter nu??
 
Hej . har du talat med byggnadskontoret i din komun eller med konsumenthandledare i komunen . ett förslag bara men vet inte om det är rätt väg.håll i pengarna
lycka till
 
319.000!! :o
Undrar om din grundbyggare och elkillen på mitt förra bygge är släkt?
kan du sätta ut en bild på plattan?
Vad ska du ha för golv? Vi glättade inte men vi har å andra sidan klinkers.

Dock borde du få dra av en del då det stod i kontraktet att han skulle glätta.

mvh
David
 
Förbannade svågerpolitik. Det är inte ovanligt med oheliga vänskapsband i byggbranschen.

Börja med att byta KA...
 
Häng den jäveln i taskerna!!
 
fredstu skrev:
Häng den jäveln i taskerna!!
Jag tror inte att plattan blir bättre av det ;D
 
swede skrev:
Jag tror inte att plattan blir bättre av det ;D
Hahaha ;D
 
swede skrev:
Jag tror inte att plattan blir bättre av det ;D
Säg inte det,kan vara värt ett försök ;D ;D
 
Vad säger kvalitets ansvarig är det inte han som skall se till att allt är gjort på rätt sätt? kolla om han är med i ngn förbund.
svårt
 
Tråkigt att höra att Ni råkat ut för en oseriös hantverkare.
Förhoppningsvis hade Ni väl ett kontrakt/avtal som reglerade vad som skulle göras och till vilket pris!?

Då är det bara att kräva att platta uppfyller kraven eller dra av på priset för den åtgärd som måste utföras av en annan hantverkare.

Det finns två viktiga regler i alla affärsuppgörelser;
- Uprätta ett riktigt avtal.
- Betala inte för mer än det som utförts
(-10% till det är slutbesiktigat)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.