Hej,
När vi dränerade källargrunden togs naturstenplattorna som täckte sidorna av garagenedfarten bort. Nu har jag tänkt ersätta dem med stödmurar i betongsten. Nivåskillnaden är totalt 1,5 m från gatan ner till källarväggen, en sträcka på 7 m. Vilken slags grundläggning behövs i en sån sluttning? Gör man grunden i trappsteg? Hur djupt ska man gräva? Dränering? Jag hittar bara instruktioner för mur på horisontell mark.