1 888 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Grov spackla på målad betongvägg?
Målade om väggarna i garaget och har missat 2 hål, ett i storleken med en flaskkork och det andra som toppen på en läskburk. Fastnar spacklet om jag skrapar och borstar med stålborste eller måste jag få bort all färg så det får fäste i betongen? Har Miduns Grovspackel och målat med Midun Puts och Betongfärg
Bästa svaret
spackla påP Posetiv skrev:Målade om väggarna i garaget och har missat 2 hål, ett i storleken med en flaskkork och det andra som toppen på en läskburk. Fastnar spacklet om jag skrapar och borstar med stålborste eller måste jag få bort all färg så det får fäste i betongen? Har Miduns Grovspackel och målat med Midun Puts och Betongfärg
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Viktor.J skrev:
Är hålen djupa? Kanske bättre med en härdande produkt typ putsbruk, gipsbruk 2k polyester eller One Strike https://www.bauhaus.se/reparationsmassa-one-strike-filler-1lP Posetiv skrev:Målade om väggarna i garaget och har missat 2 hål, ett i storleken med en flaskkork och det andra som toppen på en läskburk. Fastnar spacklet om jag skrapar och borstar med stålborste eller måste jag få bort all färg så det får fäste i betongen? Har Miduns Grovspackel och målat med Midun Puts och Betongfärg
Klicka här för att svara