Hej,
behöver fästa upp bryggan på östkusten, och funderar på att sätta balkskor (för 45x195 eller 90xx195) på ett vertikalt klippblock.
Finns det lite grövre varmgalvade eller rostfria balkskor ? De jag hittar har så små hål (11mm) för bultarna in i berget...eller kommer 10-11mm räcka ?
Eller har ni nåt annat tips hur bäst fästa in balkarna mot stenen ? Horisonetell bärlina kanske inte fungerar så bra, stenen är ganska rund.

M mmx skrev:
Hej,
behöver fästa upp bryggan på östkusten, och funderar på att sätta balkskor (för 45x195 eller 90xx195) på ett vertikalt klippblock.
Finns det lite grövre varmgalvade eller rostfria balkskor ? De jag hittar har så små hål (11mm) för bultarna in i berget...eller kommer 10-11mm räcka ?
Eller har ni nåt annat tips hur bäst fästa in balkarna mot stenen ? Horisonetell bärlina kanske inte fungerar så bra, stenen är ganska rund.
Det finns bergskonsoler, det borde väl gå att få ihop något med.
Jag hade inte litat på en vanlig balksko.
Person kontrollerar konstruktion med vattenpass vid installation av bergskonsol på stor sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo, jag har hittat dom, ser bra ut, men ca 2000:-/st och sticker bara ut 150 cm. Hittar heller inga specifikationer.
O tittar man på infästningen är det bara två vinkeljärn, borde gå att få samma styrka med rejäla balkskor ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.