450 läst ·
3 svar
450 läst
3 svar
Grön lampa, ingen slingsignal
Hej! Jag får meddelande 'ingen slingsignal' på min 430x. Stationen lyser grönt och roboten går, men den klipper inte och stannar och byter riktning hela tiden. Om jag startar om roboten kan den gå en liten stund innan den beter sej likadant igen. Har testat att byta slingsignal men ingen skillnad. Vad kan vara fel?
Precis vad jag tycker också. Den borde inte gå alls...Den gick normalt igår men uppförde sej konstigt imorse. Jag har testat att byta slingsignal några ggr och just nu går den. Får se om det återkommer...
Troligen slinggivaren i klipparn som kontakten håller på o lossna. Enkelt o kontrollera! Av med kåpan lossa laddkabeln innanför gummitätningen. Skruva loss alla Torxskruvar( kanske16st?) öppna upp överdelen o lossa flatkabeln till den samma. Kontrollera den lille kabeln som går från frontgivaren (röd liten kontakt) lossa o sätt tillbaka där samt lika dant i andra änden på den lille kabeln vid moderkortet. Där bör du ha hittat felet.A August skrev:Hej! Jag får meddelande 'ingen slingsignal' på min 430x. Stationen lyser grönt och roboten går, men den klipper inte och stannar och byter riktning hela tiden. Om jag startar om roboten kan den gå en liten stund innan den beter sej likadant igen. Har testat att byta slingsignal men ingen skillnad. Vad kan vara fel?
Med vänlig hälsning,Pelle 😃
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gröna lampan lyser fast men mycket svagt
Robotgräsklippare -
Automower 220 – Ingen slingsignal trots grön lampa på laddstation
Robotgräsklippare -
Gardena smart Sileno Life - Lyser grönt trots ingen slingsignal
Robotgräsklippare -
Ingen slingsignal men grönt fast sken
Robotgräsklippare -