Hej! Jag får meddelande 'ingen slingsignal' på min 430x. Stationen lyser grönt och roboten går, men den klipper inte och stannar och byter riktning hela tiden. Om jag startar om roboten kan den gå en liten stund innan den beter sej likadant igen. Har testat att byta slingsignal men ingen skillnad. Vad kan vara fel?

Märkligt felsymptom. Ge mer bakgrund till felet, när började det?
Om klipparen visar "ingen slingsignal" ska den absolut inte köra runt på gräsmattan.

Precis vad jag tycker också. Den borde inte gå alls...Den gick normalt igår men uppförde sej konstigt imorse. Jag har testat att byta slingsignal några ggr och just nu går den. Får se om det återkommer...

A August skrev:
Hej! Jag får meddelande 'ingen slingsignal' på min 430x. Stationen lyser grönt och roboten går, men den klipper inte och stannar och byter riktning hela tiden. Om jag startar om roboten kan den gå en liten stund innan den beter sej likadant igen. Har testat att byta slingsignal men ingen skillnad. Vad kan vara fel?
Troligen slinggivaren i klipparn som kontakten håller på o lossna. Enkelt o kontrollera! Av med kåpan lossa laddkabeln innanför gummitätningen. Skruva loss alla Torxskruvar( kanske16st?) öppna upp överdelen o lossa flatkabeln till den samma. Kontrollera den lille kabeln som går från frontgivaren (röd liten kontakt) lossa o sätt tillbaka där samt lika dant i andra änden på den lille kabeln vid moderkortet. Där bör du ha hittat felet.
Med vänlig hälsning,Pelle 😃

• Insidan av en gräsklippare med en kretskortskomponent, små knappar och en röd kontakt inuti en plastkapsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en kretskortskontakt och kablar i en gräsklipparrobot, omgiven av verktyg som skruvdragare och skiftnyckel på ett arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.