Grillförbud

15k läst  220 svar

1. S
    Medlem · Nivå 7
    Redigerat av moderator 26 jul 2018 23:45
  2. K
    Medlem Nivå 5
    Hårda ord minsann.. Jag har också grillat idag, 5 ordentliga entrecote, tomat, svamp, majskolv och lite annat. Varför skulle de bli utvisade? I alla fall här där jag bor har inget totalt eldningsförbud funnits. Jag grillar intill huset med gasol i vindskyddet läge på stenplattor och har en liten 1kg pulversläckare nära till hands, samt 2 st 6kg på varsin våning. Vill du utvisa mig också eller kan jag få stanna?

3. S
    Medlem · Nivå 7
    Okej, du har tydligen missat att MSB uppmanat samtliga länsstyrelser och kommuner att införa totalt eldningsförbud i hela landet? Det är sådana personer som dig, som gör Sverige svagt. Du får gärna sticka ifrån detta land om du inte accepterar lagar och förordningar.

• Laddar…
  4. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Men snälla du klart man kan grilla under kontrollerade former.
    Du behöver inte var oförskämd bara för att folk ger grill tips.

• Laddar…
  5. S
    Medlem · Nivå 7
    Självklart kan man grilla, om det sker med elgrill. Men när det är sådana extrema förhållanden som råder i Sverige, kan man inte acceptera att folk grillar med andra metoder. Speciellt när MSB går ut med ett totalt eldningsförbud i hela landet.

• Laddar…
  6. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 14
    Jag följer grillförbudet, men tror egentligen att det främst finns för att det är lättare att dra en skarp gräns än att tillåta viss grillning medan annan är förbjuden. En klotgrill på höga ben på en stenaltan i ett villaområde är naturligtvis mycket säkrare än en engångsgrill i skogen.

Med andra ord är det för att andra är idioter som vi alla förbjuds grilla. Det får man dock kanske ta en sommar som denna, men fisken såg ändå fantastiskt fin ut. :D(y)

7. G
    Medlem Nivå 1
    Msb beslutar inte om eldningsförbud. Här där jag bor gick man tom ut på nyheterna och informerade att grillning med kol och gasol är ok hemma i trädgården.

• Laddar…
  8. T
    Folk som te x grillar nu i parker och i skogen eller andra okontrollerade former har så lågt IQ så dom når tyvärr inte msb

• Laddar…
  9. S
    Medlem · Nivå 7
    Nej, MSB beslutar inte om ett eventuellt eldningsförbud. Läser du mitt inlägg före, uppmanar MSB kommuner och länsstyrelser att inför ett totalt eldningsförbud. Läs innan du yttrar dig.

• Laddar…
  10. P
    Medlem · Nivå 22
    Elgrill är också inkluderat i totalt eldningsförbud, förutsatt att den används utomhus.

Mvh P-A

• Laddar…
  11. S
    Medlem · Nivå 7
    Nej, elgrill är tillåtet att använda. Läs på innan du yttrar dig.

Tydligen gäller förbudet mot elgrillar, bara några enstaka kommuner. Får ta en pudel där.

Redigerat 26 jul 2018 22:56
  12. G
    Medlem Nivå 1
    Varför så otrevlig? .Du vill utvisa folk för att dem grillar? Det är inte förbjudet att grilla i hela Sverige. Läs på vet jag!

13. S
    Medlem · Nivå 7
    Varför jag är otrevlig? För att Sverige befinner sig i ett katastrofalt läge med massvis med bränder. Då är det bättre med ett totalt förbud som omfattar alla. Jag är trött på den här skiten nu och jag vill inte att man daltar med vem som får grilla och inte. Oavsett var man bor bör man visa respekt och empati för andra i och med MSB uppmaning.

14. J
    Medlem · Nivå 6
    Nää det är den inte. Goog
    Med den typen av resonemang så borde du/alla äta mindre/svälta så länge det finns folk som svälter i världen eller gäller bara solidariteten och medkänslan innanför påhittade landsgränser? Har beställt elgrill i förrgår. Har nu grillat 6 dagar i veckan sen valborg. Vet fan inte hur man lagar annat nu;)

15. T
    Om man har vatten och sten under grillen så är det ingen som helst fara att grilla.
    Bättre att jaga alla äckliga rökare istället för att gå på svenssons som grillar hemma.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: