Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Var, vilken stad?N Nicke_S skrev:
Här i Laholm så stängde de av fontänen på stadens stora torg, för att visa sig duktiga och solidariska.
Och de gällde tills en 80-årig gammal bonde körde dit vatten från ån, som flyter rnt staden, 100 meter från torget.
http://www.laholmstidning.se/2018/07/04/han-tanker-fylla-pa-nytt-vatten-i-lagafontanen/
Varför stängde de av fontänen? Det är väl samma vatten som cirkulerar bara?

vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 347 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 347 inlägg
Precis, bättre att betala ut ersättning till de drabbade direkt, utan att spendera flera hundra miljoner på att försöka släcka... Detta gäller ju förutsatt att ingen bebyggelse riskerar att skadas såklart.Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 129 inlägg
Nja, släcka tycker jag iofs att man ska göra, men det måste finnas en balans mellan insats och förlorade värden, vilket är lätt att glömma i stundens hetta.
Vem har förbjudit ALLA matlagningsmöjligheter?D Daniel 109 skrev:
Går väl laga mat inne inne i husvagnen eller i campingens servicehus? Och vill man lämna står det väl var och fritt att göra det, dock utan återbetalning. Varför ska campingen lastas för att följa kommuners/myndigheters beslut? Förstår att en del av upplevelsen försvinner med såna här beslut men som sagt, det händer ju så extremt sällan så då tycker jag inte heller att man ska ha några svårigheter att följa detta.
Det finns folk som campar i naturen.D Dub361 skrev:Vem har förbjudit ALLA matlagningsmöjligheter?
Går väl laga mat inne inne i husvagnen eller i campingens servicehus? Och vill man lämna står det väl var och fritt att göra det, dock utan återbetalning. Varför ska campingen lastas för att följa kommuners/myndigheters beslut? Förstår att en del av upplevelsen försvinner med såna här beslut men som sagt, det händer ju så extremt sällan så då tycker jag inte heller att man ska ha några svårigheter att följa detta.
Det är fullt normalt attmsn inte kan ta betalt om man inte kan leverera produkten oavsett orsak. Tror du restaurangerna som inte får grilla tar betalt för maten ändå?
Vad jag förstår var ju även gas i husvagn förbjudet på vissa håll i alla fall. Har man tält finns inte det alternativet. Servicehuset lär inte ha den kapacitet som behövs i det här läget.
Vad jag förstår var ju även gas i husvagn förbjudet på vissa håll i alla fall. Har man tält finns inte det alternativet. Servicehuset lär inte ha den kapacitet som behövs i det här läget.
D Daniel 109 skrev:Det är fullt normalt attmsn inte kan ta betalt om man inte kan leverera produkten oavsett orsak. Tror du restaurangerna som inte får grilla tar betalt för maten ändå?
Har du någon källa på det? I det aktuella fallet var gas inne i husvagnen tillåtet.
Ska man kunna kräva tillbaka pengarna vid regn hela sommaren? Alger i badvattnet?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 129 inlägg
Jag trodde det var banden som spelade som var det man betalade för och att campingen var ett nödvändigt ont. Så minns jag det i alla fall från 1900-talet.Demmpa skrev:
Eller var det ryssen man var ute för att lära sig hindra?
Att stänga av fontänen var nog bara en symbolhandling för att få folk att stanna upp och tänka ”jaha, man kanske ska snåla med vattnet”. Precis som du skriver så cirkulerar ju ofta samma vatten runt i fontänen...KnockOnWood skrev:
Var, vilken stad?
Här i Laholm så stängde de av fontänen på stadens stora torg, för att visa sig duktiga och solidariska.
Och de gällde tills en 80-årig gammal bonde körde dit vatten från ån, som flyter rnt staden, 100 meter från torget.
[länk]
Varför stängde de av fontänen? Det är väl samma vatten som cirkulerar bara?
[bild]