Hej!

Jag har en weber performance grill med sidobord. Bordet har fått rejält med stryk av vädret, grillen fortfarande i kanonskick. Funderar på att slipa och måla bordet svart.

Finns det något tillbehör till rondell/multiverktyg/borrmaskin man kan använda för att slipa bort gamla färgflagor?

Lämplig färg att måla med sedan? Hammarlack?

Hade varit fint med en avtorkningsbar yta istället för nuvarande rostfärgade yta med färgflagor.

Tacksam för eventuella svar.
 
B bjoesk skrev:
Hej!

Jag har en weber performance grill med sidobord. Bordet har fått rejält med stryk av vädret, grillen fortfarande i kanonskick. Funderar på att slipa och måla bordet svart.

Finns det något tillbehör till rondell/multiverktyg/borrmaskin man kan använda för att slipa bort gamla färgflagor?

Lämplig färg att måla med sedan? Hammarlack?

Hade varit fint med en avtorkningsbar yta istället för nuvarande rostfärgade yta med färgflagor.

Tacksam för eventuella svar.
Hittat bra lösning?
 
F frahl skrev:
Hittat bra lösning?
Hej! Jag skrapade bort att lös färg och målade med metallfärg två varv, blev helt ok men lite gropigt om man tittar noga. Ser dock bra ut på lite avstånd. Hade nog blivit ännu bättre med spackel eller med ännu fler varv med färg.
//Björn
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.