En bild säger mer än Pappskallens ord ;D:

eltandare.gif
 
Sedärja, en jättegaffel med sladd, det var ju det jag sa ;D
 
Tack ska ni ha båda två, ni är riktiga pärlor :)

Kanske bör införskaffa en sådan, är nog nyttigast att låta bli tändvätskan när man tänker efter, fast jag hade aldrig, före idag ;), hört talas om den där tingesten.

MVH//Christina.
 
;D Tack för alla era rosor för grillen. Janne B tror jag att han bör ta en öl exta ;D. Såg idag på Hornbach att de tog 895 kr för den, det är nog ett bra pris eller ... finns det billigare :-/
 
Någonstans i bakhuvudet gnager minnet av en Weber klotgrill med gasoltändning av kolet... skulle ju också kunna vara en lösning. Alltså man använder bara gasolen för att tända kolet eller briketterna.

//Markus
 
Det finns, men den är dyr...nån av de exklusivare modellerna :P
/Ulle
 
har en performer själv, grymt nöjd... grillade revbensspjäll 23/12 ;D

slipper tändvätska, papper OCH tändare

i med kol, vrid på gas och en knapptryckning... sen kan man lägga ner lite tid på att öppna ölen
 
Som Weber-fantast så måste Weber Performer vara det ultimata, enda problemet/möjligheten skulle då var tillgången på pilsner.
Weber = Yes
 
pappskallen skrev:
Tja det är som en jättegaffel med sladd som blir glödhet, man lägger den i en kolbädd och på en kvart har man kanonglöd. finns i varje välsorterat varuhus för en sisådär 100-150 spänn. det e bara att åka och handla  ;)
Lödkolv funkar precis lika bra kan jag meddela... ;)
 
Själv grillar jag året runt även om det blir något oftare på sommarhalvåret. Dock måste jag ju erkänna att stå ute i beckmörker på nyårsafton -25 grader och ficklampsbatterierna dör kanske inte är det mest fantastiska jag varit med om men gott det blev det ;-)

Och jag sällar mig till Weberklubben och drömmer om en Ranch Kettle.

//Markus
 
skulle man ha råd att köpa kol till den saten?

webers reklamslogan för ranchkettle

"How Much Can It Cook?

* Enough for a family reunion"

har själv ögonen på att komplettera med en smokey mountain till nästa sommar då man har större uteplats ;D
 
byggimpert skrev:
Kan någon vänlig själ förklara vad en eltändare är för något??
pappskallen skrev:
Tja det är som en jättegaffel med sladd som blir glödhet, man lägger den i en kolbädd och på en kvart har man kanonglöd. finns i varje välsorterat varuhus för en sisådär 100-150 spänn. det e bara att åka och handla
...och på GeKås i ullared kostar den 49:-...
 
En sån här har vi....
12203.jpg

Gör av med en tub gasol per säsong...á 250 kr.
Initialt kostar den mer men den klarar säkert 20 Hamburgare....har ett grillgaller och en grillplatta för t ex grönsaker....jag är stennöjd fast jag inte kör med lavasten!
 
Nu råkar ju jag vara av den sort som tar kolgrillat vilken dag som helst framför gasol men visst är det bekvämt med gasol...

Fylla upp en Ranch Kettle? Har man råd med grillen har man sannolikt råd med kolet till den också ;) men visst lär det gå i lite, samtidigt tycker jag att det går ganska bra att släcka kolet på Webern om man bara stänger till överallt när man är klar så finns ju det mesta kvar nästa gång man ska ha igång den. Det som ökar mest med storleken verkar annars vara tändvätskan...

//Markus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.