1 322 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Grill till lusthus
Hej alla! Håller på att bygga ett lusthus som jag vill bygga en egen grill till. Finns det någon som har någon idé hur man kan bygga en?
Vill kunna elda med ved och ha någon form av bord runt om.
Har tänkt mig någon typ kåpa hängandes i taken ovanför.
Det finns ju många fina att köpa färdiga men tycker dom är lite dyra.
Tack på förhand!
Vill kunna elda med ved och ha någon form av bord runt om.
Har tänkt mig någon typ kåpa hängandes i taken ovanför.
Det finns ju många fina att köpa färdiga men tycker dom är lite dyra.
Tack på förhand!
Hej
Du undrar hur du gör det själv.
Det första är att du tittar efter i detaljplan och planbestämmelser vad som tillåts på din tomt. Sedan är det ett kostnadsperspektiv på det hela. Gör ett maxi förslag och ett mini förslag. Fyll en pärm med referenser på dina önskemål. Det här är brainstorming för bygge. Alla idéer och förslag hänger i huvudet och det kan vara si eller så och du funderar fram och tillbaka. Då kommer du in i fas två. I fas två behöver du utrannsaka vilket alternativ som är bäst, vad du behöver, vad du önskar och vad du kan ta bort från önskelistan. Gör två fysiska förslag så långt du kan komma och presentera dem här för att få feedback.
Du undrar hur du gör det själv.
Det första är att du tittar efter i detaljplan och planbestämmelser vad som tillåts på din tomt. Sedan är det ett kostnadsperspektiv på det hela. Gör ett maxi förslag och ett mini förslag. Fyll en pärm med referenser på dina önskemål. Det här är brainstorming för bygge. Alla idéer och förslag hänger i huvudet och det kan vara si eller så och du funderar fram och tillbaka. Då kommer du in i fas två. I fas två behöver du utrannsaka vilket alternativ som är bäst, vad du behöver, vad du önskar och vad du kan ta bort från önskelistan. Gör två fysiska förslag så långt du kan komma och presentera dem här för att få feedback.
Klicka här för att svara
Tjänster
Populärt i forumet
-
Grund till ett växthus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Projekt Poolhus
Fylla igen källare med grus?
Fylla igen källare och riva uthuset
Markskruv eller plintar till en carport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus