9 968 läst ·
75 svar
10k läst
75 svar
Grävfirman grävde på grannens tomt och grävde bort tomtmarkering.
De flesta av oss i tråden tycker inte det är känsligt, det är vissa andra som går i spinn...
Om man tvingas lyssna till ett par dåliga sångröster framförda med ännu sämre sketch utanför dörren behövs nog whiskyn...sysmali skrev:
Statistiskt sett så är 1 av 20 en sådan granne.
Men det spelar ingen roll för många, rätten att ge bort alkohol väger tyngre än omtanken för grannens närstående. Dessutom kan ju alltid grannen säga nej, det personliga ansvaret väger tungt.
För att inte tala om argumentet att hur man än gör så kan det bli fel, grannen kan ju vara sockerallergiker om man istället ger bort en sockerkaka.
Men det spelar ingen roll för många, rätten att ge bort alkohol väger tyngre än omtanken för grannens närstående. Dessutom kan ju alltid grannen säga nej, det personliga ansvaret väger tungt.
För att inte tala om argumentet att hur man än gör så kan det bli fel, grannen kan ju vara sockerallergiker om man istället ger bort en sockerkaka.
Vad är "en sådan granne"?D Derbyboy skrev:Statistiskt sett så är 1 av 20 en sådan granne.
Nej, jag är inte övertygad om att vi har ett stort problem med alkoholgåvor i vårt samhälle. Jag tycker det är tramsigt och billigt att dra moralkortet och försöka åberopa grovt tillyxad statistik som dessutom kommer från tvivelaktiga organisationer som lever på att alkohol utmålas som ett stort problem.D Derbyboy skrev:
Naturligtvis ger man inte alkoholgåvor till sin granne som t ex blir våldsam av alkohol eller som har så pass stora problem med alkohol att de inte alls dricker. Inte heller ger vi detta till de som avstår av trosskäl.
För mig spelar det ingen roll om det är 1/20 eller 1/40. Själva sakfrågan är densamma.
Jag utgår från att diskussionen gäller gåvor till de personer där vi inte vet förhållandet till alkohol. Jag ser ingen baksida med att avstå från att ge bort alkohol i dessa fall.
Jag utgår från att diskussionen gäller gåvor till de personer där vi inte vet förhållandet till alkohol. Jag ser ingen baksida med att avstå från att ge bort alkohol i dessa fall.
Baksidan är väl de 19/20 som skulle bli skitglada av en Whisky och nu blir utan.D Derbyboy skrev: