1 702 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Grävd brunn
Har en grävd brunn 8m djup. Efter vattenprov visade det sig att det läcker in vatten. Hur tätar man ringarna lämpligast. 
Godjul skrev:
Tack för svar. Kan det göras nu eller bättre att vänta till våren ?P Prodigys skrev:
Man kan börja med att ha kolla på marken kring brunnen. Helst ska ytvatten rinna bort från brunnen och inte en massa stora vattenpölar/ansamlingar i direkt anslutning till själva brunnen. Då blir du av med en tyngsta belastningen av ytvattenGodjul skrev:
Klicka här för att svara