Hej
Vi har en grävd dricksvattenbrunn som sinar för oss igen.
Idag slog jag ner ett egen tillverkat rostfritt rör som jag slitsade upp. fick ner det 70cm från botten av brunnen.
Ska bli intressant att se om det hjälper tillströmningen något.
Vi spekulerade lite kring vilken effekt det egentligen kan ge.
om botten är igenslammad så bör det hjälpa till lite.
Men kan vi verkligen få in mer vatten i brunnen om grundvattennivån är låg och därför även lägre i brunnen. kapilärkraften ?